Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DI 604 och portar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hopp!!

Här sitter jag med en DI 604 och undrar hur jag ska kunna ta emot och skicka filer via MSN eller ICQ, vilka portar använder dessa, är det bara att öppna resp. port i routern? Har Bostream som leverantör och kör ingen brandvägg i OS X

//johan

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2003-01-19 18:57

har exakt samma uppsättning och fick allt att funka med hjälp av http://www.tuneld.com/. det var lite fix och trix, men till sist så...

Det handlar ju bara om PC, men hur gör jag om jag har ICQ för Mac? hur funkar det med MS för dej då? och mac? Problemet är att jag kan t emot fielr från en del och andra inte....hmm

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2003-01-19 20:38

det är väl samma portar för mac/pc? jag testade lika olika vägar och rätt som det var kunde jag både skicka och ta emot filer igen. det är lite inställningar i brandväggen, sen är det bara att köra.

kolla också på d-links egen sida, kan finnas lite support där.

Allt om portar hittas här.

Skulle samtidigt vara tacksam om någon med DI-604:a ville upplysa mig om det går att öppna UDP-portar som t ex 3283 för Remote Desktop?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2003-01-19 22:18

kanske finns något här?

Jag kollade lite på dlink.com och lite om DI-604:an, men deras konfigurering ser ju inte alls ut som min. På den amerikanska så har dom DMZ och det har itne jag (vill ha det) samt att dom kan ställa in om dom vill öppna UDP eller TCP portar. Hur kommer det sej? Har det nått med firmware?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-01-25 17:52

Någon som vet via vilken port Quicktime streaming går. Jag har alltid problem när jag ska kika på nån stream.

/arvid

  • Oregistrerad
  • 2003-01-25 23:04
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Johan Lindqvist:
Jag kollade lite på dlink.com och lite om DI-604:an, men deras konfigurering ser ju inte alls ut som min. På den amerikanska så har dom DMZ och det har itne jag (vill ha det) samt att dom kan ställa in om dom vill öppna UDP eller TCP portar. Hur kommer det sej? Har det nått med firmware?

Den amerikanska varianten skiljer sig helt och hållet från den europeiska. Försök inte ladda in en US-firmware i eb EU-DLink. Då är den rökt!
Däremot är det konstigt att du inte har DMZ i din 604. Den funktionen finns där, vad jag vet. Likaså TCP/UDP-valet på öppna portar

Jag ska inte prova att lägga in en US firmware, men det stör mej ändå att jag inte har funktioner som visas på den amerikanska, som t ex DMZ. Välja TCP/UDP hittar jag inte heller.

Nån som har en DI 604 och kan starta DMZ eller välja UDP/TCP portar?

Ang Quicktime streaming kan jag e.v tänka mej port 554 och UDP. Nån som har nån annan?

1
Bevaka tråden