Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GeForce 2MX PCI

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu startar jag en ny tråd angående "grafikkortsflashing" - Jag sitter som kanske bekant för vissa på en blåvit G3:a och vill få lite fart i diverse spel.

Jag vill alltså veta om någon fått ett GeForce 2MX PCI att funka i en Mac, om så är fallet, vilket/vilka kort är det som kan vara lämpliga flashkandidater.

Känns lite jobbigt att behöva punga ut 1500 spänn på ett Radeon 7000 när ett GeForce 2MX kostar ca 500 spänn i dagsläget.

[ 15 December 2002, 21:39: Meddelandet ändrat av: tyrell ]

Nja, tror det är svårt.. Har hört talas om PCI kort som har flashats..Bättre är att annonser efter en ASUS 7100 Geforce 2 MX 200 i tidningar.. Du borde kunna få en för 200-300 kr.. (då den enklaste Geforce 4 kostar 600-700 kr ny)

Fast problemet är väl att din burk inte har AGP?
Då är det lite jobbigt...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
Nja, tror det är svårt.. Har hört talas om PCI kort som har flashats..Bättre är att annonser efter en ASUS 7100 Geforce 2 MX 200 i tidningar.. Du borde kunna få en för 200-300 kr.. (då den enklaste Geforce 4 kostar 600-700 kr ny)

Fast problemet är väl att din burk inte har AGP?
Då är det lite jobbigt...

Jo, det är ju av den anledningen jag frågar om just PCI-kort. Jag vet att det går att flasha PCI-kort, men jag ville höra lite av svenska användare om de lyckats med det och vilka kort de i såfall använt .

1
Bevaka tråden