Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver publiceringsverktyg..

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena

Hoppas jag postar mitt spörsmål i rätt avdelning. Jag har tankar på att starta upp en nättidning och så vitt jag förstår behov av ett publiceringsverktyg. Detta är något jag inte vet något alls om och behöver hjälp av skarprättare som det som tur är finns gott om här på 99.se

Har tittat runt och eftersom det inte haglar pengar så ska det vara billigt (läs gratis). De alternativ som jag har fått höra ska vara bra är Drupal, Joomla har även hittat något som heter Ez publish som verkar bra. Det jag är ute efter här är att det ska vara enkelt att få igång och att sköta. Det verkar Ez publish vara. Vil enkelt kunna göra om layouten som jag vill ha den, som inte är jätteavancerad.

Jag har inga kunskaper alls om MySQL och PHP och vad det nu heter. Alla kräver också en webbserver, vad innebär det? Om man har ett webbhotell ingår inte det där då? Vad måste installeras innan man kan installera den programvara man väljer innan man drar igång? Jag är rätt lost så alla tips tas emot med öppna armar.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-13 13:18

Tror det finns webhotell som har färdiga CMS lösningar, antingen Joomla eller tex Wordpress.
Eller så kan dom nog fixa det.

1
Bevaka tråden