Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fantastiskt i TV

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Just nu så har de en PC-gök som löser folks IT-problem i TV2.

Rätt skrattretande när de sätter upp en Webkamera hos fåren.

Dessutom synkar de mobilerna med ett PC-Windows-program...

Det brukar ju ALLTID vara dessa puckade lösningar...

Varför inte som jag snickrar på.

En Time Capsule, där backup tas på 500GB med Time Machine. Andra halvan av den funkar som iTunes-bibliotek. Två skrivare sitter på nätverket också.
En bärbar och en stationär kopplas in, båda backas upp över trådlöst, utskrifter fungerar trådlöst...Ipoden uppdateras automatiskt. Mobilerna synkas ju redan med iSync, Wacombordet är inkopplat. TV-stickan sitter i baken på iMacen.
Sedan skall det till en Apple TV så man kan streama direkt från Macen till TV'n.

Snart är det Apples "fel" att jag kommer börja råna banker...

Mer idéer på IT-projekt ?

Ohh verkar som ett riktigt roligt program vilken dag och tid går det på?
jag menar det måste väl vara det ultimata underhållningsprogrammet att låta något meka med windows... det är ju nästan elakare än"fear factory"!!

Tror det ingår i det där café-programmet.

Det jag reagerar på är alltid den otroligt låga nivån de håller allting på och att det i varje inslag ingår att man sätter upp en webkamera. Sist monterade de en ute hos fåren - på en ohyvlad planka ut från väggen - apfult!

"Familjen" är Såååååååååå nöjd när de får se fåren i 640 x 480, med brus, utan ljud och i 15fps...

Mobiltelefon-backup-programmet såg ut som något som var gjort för windows 3.11.
Frun var sååååå nöjd.

Sist fick han inte skiten till att fungera ändå...

Kan ingen göra lite RIKTIGA it-lösningar och visa hur det funkar i ett Mac-hem ?

Helst med ngn kille som kan prata för sig som lägger fram de där goa sakerna.

Allt sitter ihop - man behöver ingen kludge-lösning, mobilerna med adressboken etc.
Man kan streama ljud och bild genom hela huset, visa hur man med blutooth kan skicka saker trådlöst (bilder tex) till-från datorn.
Alla skrivare funkar trådlöst. Likaså backupen nattetid. Visa hur en ny skrivare kopplas in, eller en ny kamera. "Hrm, här är USB-sladden >>klick<< klart!"
Visa hur ipodarna funkar - så enkelt.
Trycka på att det funkar utan strul eller dyr programvara

Jag träffade på en utvecklingsstörd igår på Tappen (hämtade postpaket).
En kille i 20-årsåldern som är bevisligen diagnosticerad med ngt psykiskt.
Han är mkt duktig när det kommer till datorer, en del i den församling där han ingår använder honom till kanelbulle-konsult.
Jag hämtade ut en extern hårddisk och tanten (som vet att jag är macare och vars son som jag känner kör Mac) säger att
"Men macar brukar inte strula",
"Nej kontrar jag, men det här är en extern hårddisk som bara lade av,
nu fick jag en ny på garantin".

Killen som står bredvid hugger direkt.
"Macar är inte bra...vettu"
"-Jasså säger jag, varför inte, min funkar som ett spjut."
"-Det finns inga program till dem och de står inget om dem i Tidningarna"
"-Men, jag har vart macare sen innan du föddes, jag har aldrig saknat något...och tidningar finns ju flera som BARA handlar om mac. Var letar du då?"
"Kollar och så vettu ... på ONOFF och min PC-Magazine" ...

"-Jaha....Men du... jag tror det är som med bilar här att, du hittar ju inga SAAB'ar eller saker till en SAAB hos nån som bara säljer Volvo..."

Ser hur killen har mycket svårt att hantera all denna nya information, jag riktigt ser hur jag rubbar hela hans världsbild. Det brister säkert strängar inne i hans huvud hela tiden.

Undrar vad fan jag satt igång....

1
Bevaka tråden