Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre grafikkort till Mac Pro?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

så det är alltså så illa att man inte kan ha två kort i samtidigt utan att byta beroende på vilket os man skall köra om man skall vara helt säker på att det funkar, så förstod jag trådarna, jag som tänkte köpa ett 8800GT å stoppa in för att kunna spela lite nya spel typ crysis. darn

Ja å nu hoppades man att det skulle gå att köpa ett 8800GT som släpps som uppgradering till MP, men näe, de är visst bara till de senaste(early08) Macprosna, BLÄ

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-02-10 16:18

Grafikkort till nya Mac Pro 8-core

Den nya Mac Pro:n (8 core) kommer med följande std grafikkort:

-ATI Radeon HD 2600 XT with 256MB GDDR3 memory (two dual-link DVI).

Jag kör även en del spel och funderar på ett bättre kort. Ex Geforce 8800. Har hittat följande i USA:

- [FONT="Verdana"]BFG GeForce 8800GT OC Video Card (512MB DDR3, PCI-E 2.0, DX10, OpenGL 2.0)[/FONT] http://shop2.outpost.com/product/5434319?site=sr:SEARCH:MAIN_RSLT_PG

Kommer det att fungera i min mac Pro eller?

Finns det några andra kort som kan rekommenderas?

MVH/Classe

Om du vill kunna köra både OS X och Vista / XP på samma kort finns bara ett alternativ när det gäller 8800 GT, nämligen det som Applestore säljer. Det ska dock släppas ett kort som fungerar även till 07 modellerna av MacPro.

Jag tror att vi borde ha klistrat någonstans att PC-kort generellt inte fungerar till EFI-macar om OS X ska användas. Sen kunde vi uppdatera med vilka som kan flashas om. Nu finns iofs inget 8800 GT som kan flashas för macbruk.

Bevaka tråden