Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur byter jag språk på Office?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-02-08 14:34

Hej!

Har en engelsk version av Microsoft Office 2008 for Mac och vill byta till svenska. Måste jag ladda ner något språkpaket?

Och hur kommer jag åt problemlösaren i excel? På pc gick jag in på verktyg-tillägg och där fanns den. Under tillägg på mac finns det ingenting. eller rättare sagt det står "add-ins available sen select. Men då kommer jag till finder som säger att jag ska välja en add-ins. Har klickat överallt... Hmm...Förslag mottages tacksamt.

Harebra Anders

Vad jag vet finns inga språkpaket att ladda ner, vill du ha svensk version är det nog helt enkelt till och köpa den svenska utgåvan av office 2008. Om jag inte har helt fel, har den svenska versionen av office 2008 inte kommit än.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-08 19:05

Språkpaketen innehåller bara stavning/grammatikkontroll på olika språk men inget för användargränssnittet

  • Medlem
  • 2008-02-08 23:11

Försök att posta i rätt forum och att beskriva frågan redan i rubriken.

Admin

Hejdå problemlösaren?

Problemlösaren ("Solver") brukar inte installeras automatiskt, åtminstone inte i tidigare versioner av office. Jag vill minnas att man fick välja den bland "install extras" eller liknande. Tyvärr befarar jag att du inte kommer hitta Problemlösaren i Excel 2008 eftersom VBA inte längre stöds. Detta gäller även andra användbara tillägg.

Jag gillar att man i Excel 2008 kan ha betydligt fler rader och kolumner än tidigare samt att det är universal binary. Alla nya finesser som gör det enklare att göra snygga dokument ger jag dock inte mycket för. Och att inte stödja VBA är vansinne. Sammantaget tycker jag att Excel 2008 är en klar nedgradering.

1
Bevaka tråden