Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-out och universal dock?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-02-10 17:27

Jo, saken är den att förvirring råder.

Jag funderar på att köpa en Universal dock till min Ipod Touch,
På applestore står det att dockan kan kopplas ihop med TV:n, men vad krävs för det?
Fungerar det med en vanlig "gammal" 3.5mm fyrpolig ipod video kabel eller måste man ha någon av de nyare Composite/Component kabel?

Eftersom att en vanlig 3.5mm fyrpolig video kabel inte fungerar direkt i touchens hörluruttag vore det ju konstigt om det fungerade med en universal dock imellan.
Men å andra sidan så borde ju dockan ta video signalen från den breda kontakten och lägga ut den på 3.5mm hålet i dockan, så det kanske funkar?

Någon som har erfarenhet av detta?
(ipod touch och iphone är ju identiska på den här punkten vad jag förstår)

EDIT, ser nu följande på apples hemsida angående Universal dock,

"Display photos or video on a TV or other video device using a Component AV Cable or Composite AV Cable if you have an iPod that plays video or an iPhone."

Med andra ord ändrar dockan inte det faktum att gammla 3.5mm ipod video kablar inte fungerar på ipod touch eller iphone.

//Jonas

Senast redigerat 2008-02-10 20:38
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-02-10 17:44

Jo , det råder förvirring för mig emd jag har problem att få bild och ljud på min tv, tror nämligen jag köpt fel. jag köpte en sådan enkel docka. så kalrt så funka inte det . Men det kunde jag nästan gissa från början.
Kolalde senare på appels hemsida och betällde hem rätt kabel trodde jag men det är rätt koppling in i ipoden men ut är det RGB hane och jag har problem att hitta nån koppling som kan hantera det , så jag sitter emd samma probelm. / chebben

1
Bevaka tråden