Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

12h till - Pixelmator till halva priset.

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-01 18:14

Inte Photoshop men alla behöver ju inte Photoshop.

http://www.mupromo.com/

För de som inte köpte MacHeist 2 alltså? Ja, det säger de till och med på sidan. Klart värd det. Det är inte bara en fråga om att inte behöva Photoshop, utan också att ha något som funkar när ens Photoshop-licens dör på grund av Adobes krångliga kopieringsskydd/licenshantering. Billigt reservdäck, liksom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-01 19:08
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

...Adobes krångliga kopieringsskydd/licenshantering. Billigt reservdäck, liksom.

Har du varit med om detta mycket? Aldrig stött på det. När händer det? Är det när du ska avregga och regga på annan dator eller har det hänt hip som happ?

Eftersom jag tycker photoshop är överdrivet dyrt för mig, så kör jag Pixelmator. Hur bra som helst!

Ursprungligen av acke:

Har du varit med om detta mycket? Aldrig stött på det. När händer det? Är det när du ska avregga och regga på annan dator eller har det hänt hip som happ?

Främst det. Jag har hört hemska skräckisar (inte rykten utan direkt av drabbade) där program avinstallerats utan avregistrering, och vips bränner man en dyr licens. Jag vet inte hur lätt det är att få en ny av Adobe efter en olycka, men det är ju inte bara att installera om och köra.

Vare sig Adobe gör rätt eller fel så är det skönt att ha ett par reservprogram att falla tillbaka på (bortsett från att man kan dra igång sin gamla Mac med Photoshop 4).

Jag tycker också att en del Adobe-program är lite struliga att installera när användaren som ska använda programmet inte är admin, t.ex i skolmiljö. Jag har haft enormt strul med Photoshop Elements 2 & 3, bökigt att installera pga rättighets-strul hit & dit.

Pixelmator är ett riktigt trevligt, smidigt och prisvärt alternativ. Fick det med mitt MacHeist-köp!

Om de bara kunde ösa in lite mer funktionalitet i Pixelmator... Som det är nu går det inte riktigt att ens jämföra med Photoshop tycker jag

Prisvärt är det ju däremot

Ursprungligen av Forsgren:

Om de bara kunde ösa in lite mer funktionalitet i Pixelmator... Som det är nu går det inte riktigt att ens jämföra med Photoshop tycker jag

Prisvärt är det ju däremot

kan hålla med, lite mer funktioner kan behövas men ett tips om jag läste på deras forum är att gå in på http://www.noiseindustries.com/products/ och hämta "noise industry package" pga att det funkar med pixelmator. har testat det och det funkar bra.

enda nackdelen med programmet för mig är väl mest att det tar rätt mkt ram, men annars är det fantastiskt!

bra prog, men skulle önska mera..

Jag köpte detta genom MacHeist bundle. Hoppades det skulle var abra och det var det. Dock finns det en sak jag saknar. Det är att det skulle hantera Fireworks lager. Det gör inte ens PS.

Har både PS och FW nu och fw är oslagbart när det gäller webb. Dock har jag med råkat ut för Adobes krångliga licensregler. Som det r nu vill de inte ersätta en betald licens utan hävdar att den köpta licensen är en piratkopia pga att det reagerat som det gjort. Vilket inte är fallet.
Det är jag som ska bevisa och hur gör man det på annat sätt än visar upp kvittot? de kräver mera...

Ursprungligen av Forsgren:

Om de bara kunde ösa in lite mer funktionalitet i Pixelmator... Som det är nu går det inte riktigt att ens jämföra med Photoshop tycker jag

Prisvärt är det ju däremot

Till att börja med är det väl en konkurrent till Photoshop Elements. Lyckas de kapa åt sig en hygglig användarbas så har de en massa kunder att sälja uppgraderingar till, och då vill de nog veta vad du saknar.

Om någon behöver dvd fodral till pixelmator så gjorde jag ett igår i pixelmator. säg gärna vad jag kan förbättra
http://darkdest1ny.deviantart.com/art/Pixelmator-cover-76885402

BTW, sorry för att skriva i en några dagar gammal tråd men det kanske hjälper någon som behöver fodral

Nu ryker Photoshop Elements på skolan jag jobbar med och ersätts med Pixelmator. Anledningen är Adobe's sugiga installationer som kräver skrivrättigheter till Program-mappen, något man inte vill att elever på en skola ska ha.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Nu ryker Photoshop Elements på skolan jag jobbar med och ersätts med Pixelmator. Anledningen är Adobe's sugiga installationer som kräver skrivrättigheter till Program-mappen, något man inte vill att elever på en skola ska ha.

Adobe behöver fundera över vart de är på väg med sina mammutinstallationer som tar över hårddisken.

Pixelmator saknar väl LayerStyles? Det är en brist.

hehe okej, när jag börjar gymnasiet nästa år och går grafisk design har man iallafall photoshop cs3 på skolan :).

Går man grafisk design så vore det dumt att köra något annat än Adobe CS-paketet.

Jo iofs kul att göra reklam i eh, ms paint?

  • Medlem
  • 2008-02-09 14:52

Det är lite synd att det inte finns något program till mac som klarar PS-pluggar. Jag skulle kunna byta ut PS om den funktionen fanns i Pixelmator. Senaste PS är iofs rätt bra tycker jag, även om det är svårt att förstå hur ett program kan svälla med flera tusen procent på några versioner utan att tillföra mer än en handfull nya funktioner.

1
Bevaka tråden