Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjukvaruupplåsning till BL 4.6 (dvs OOB 1.1.2, 1.1.3) har kommit!

Tråden skapades och har fått 361 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 18:40

om du kör med 1.1.2 så är det ett standard problem om du kör med simkort som inte är från ett av de länder där Iphonen säljs. Du måste köra med Iworld och ändra någon grej där. Finns massa trådar om det. 1.1.3 löser detta problem.

Är det ok att uppgradera till 1.1.3 nu då?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-08 18:47

Nu funkar min

PERFEKT
TACK ROBO-X!!!

Ahh funkar fint nu, man glömmer fort

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-08 18:48

Kan man uppgradera till 1.1.3 och telefonen är fortfarande upplåst för SIM ?
Har inte riktigt koll på 1.1.3 .. behöver man oroa sig över att vissa saker buggar osv? För isåfall kommer det bli 1.1.2 fortsättningsvis!

Hmmm, jag har en iPhone med 1.1.1 och bootloader 3.9.
På länken everlast länkar till här ovan står det att man absolut INTE ska göra detta på en iPhone med Bootloader 3.9. Ok? Men kan jag först uppgradera min till 1.1.3 och i och med den få bootloader v. 4.6 eller kommer jag aldrig kunna uppgradera min telefon från 1.1.1?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-02-08 19:34

Jag som tackade nej till att köpa en 1.1.3 otb igår... Nu funkar det lika bra att låsa upp både 1.1.2 och 1.1.3 otb då? Härligt! Ska försöka få tag på min dealer igen då!

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-08 19:45

Har nu kört Gehohot Unlock genom iClarified automat-installer versionen på 2 iPhones.
Fick Notice. Your iPhone has now been unlocked! på båda två...
Så det bådar gott! Airplane mode kan inte vara på eftersom då man inte kommer åt detta genom installer.

Gick inte få SIM-kontakt på 1.1.1 men nu uppgraderat till 1.1.2 och ... Telenor ;D FUNKAR FINT!
iClairified måste vara den lättaste metoden
Kan ta emot och ringa samtal. Tror allt ska vara okej,, om ni inte vet något mer som kan gå fel.

Senast redigerat 2008-02-08 20:09
Ursprungligen av soft:

Har nu kört Gehohot Unlock genom iClarified automat-installer versionen på 2 iPhones.
Fick Notice. Your iPhone has now been unlocked! på båda två...
Så det bådar gott! Airplane mode kan inte vara på eftersom då man inte kommer åt detta genom installer.

Gick inte få SIM-kontakt på 1.1.1 men nu uppgraderat till 1.1.2 och ... Telenor ;D FUNKAR FINT!
iClairified måste vara den lättaste metoden

Har du startat om??

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-08 19:46

YES, nu är jag så glad! Men vet vi ifall den funkar? Och en till sak, ska man inte aktivera mobilen innan man gör detta? Jag har inte någon iPhone än så jag är inte så "uppdaterad" om hur allt funkar med den etc :p..

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-02-08 19:59

Hehe... man startade rätt tidigt med det här idag...Man skulle nog satt sig i soffan och sett en film och väntat på att iClarified skött spakarna!!! Så där ja, väntat på det här sedan julafton! FUNKAR PERFEKT!!

Senast redigerat 2008-02-08 20:42

När jag för söker att låsa upp den med iClarified får jag ett meddelande att mitt hårddiskutrymme på iphonen håller på att ta slut, men jag har ju 6,5 gig ledigt!

är det bara att välja ignorera eller?

//Everlast

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-08 20:07

1.1.3

Funkar det här på iphone 1.1.3 OTB ? Snabbt svar, kompis åker till usa imorrn!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-08 20:13

Hmm.. körde iClarf.. installer på en 1.1.2 OOTB
Under installationen hängde sig och sedan startade den om automatiskt.

Telefonen verkar vara upplåst, MEN så fort man skall ringa upp ett nummer
genom numpad så krashar summer board så fort jag tryckt in en siffra.
Dock kan jag lägga in ett nummer i adressboken och sedan ringa upp. . ..
mycket märkligt tycker jag... ingen annan som har samma problem?

Kanske skall testa nergradera den till 1.1.1 igen å prova numpaden....

//S

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-02-08 20:33
Ursprungligen av sounden:

Hmm.. körde iClarf.. installer på en 1.1.2 OOTB
Under installationen hängde sig och sedan startade den om automatiskt.

Telefonen verkar vara upplåst, MEN så fort man skall ringa upp ett nummer
genom numpad så krashar summer board så fort jag tryckt in en siffra.
Dock kan jag lägga in ett nummer i adressboken och sedan ringa upp. . ..
mycket märkligt tycker jag... ingen annan som har samma problem?

Kanske skall testa nergradera den till 1.1.1 igen å prova numpaden....

//S

Installera iWorld så är problemet löst för din del.

Ursprungligen av sounden:

Telefonen verkar vara upplåst, MEN så fort man skall ringa upp ett nummer
genom numpad så krashar summer board så fort jag tryckt in en siffra.
Dock kan jag lägga in ett nummer i adressboken och sedan ringa upp. . ..
mycket märkligt tycker jag... ingen annan som har samma problem?

Har du ens läst tråden? Precis det problem har redan varit uppe och soft har redan svarat på det, plus att jag fyllde i att man ska undvika iWorld.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-08 22:21
Ursprungligen av Adrian B:

Har du ens läst tråden? Precis det problem har redan varit uppe och soft har redan svarat på det, plus att jag fyllde i att man ska undvika iWorld.

Sorry, läste inte hela tråden då jag var helt uppe i varv efter att provat på min iPhone.
Det löste sig iallafall med att installera Svenska nummer.
Tack!
//S

@ Sounden: Installera "svenska nummer" så ska det fixa sig....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 20:28

Alltså jag skulle vänta ett litet tag till med iClarifieds guide, den kom upp lite väl snabbt. Och just flight mode som inte används verkar ställa till för en del med häng som följd. En annan fråga: Är det någon som har uppgraderat en 1.1.2 OOB -> GeoHot-> 1.1.3 med bibehållen stabilitet? modem? baseband? funktioner? Posta gärna länk

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-02-08 20:31

onödig...

Senast redigerat 2008-02-08 23:23
  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 20:57
Ursprungligen av Orson:

Är det någon som har kört någon av diskuterade metoder på en 1.1.3 otb lur?

Är det någon som har läst igenom tråden först innan man ställer frågor?

//Rob

Jag har testat iClarifieds version, men körde den på en OTB 1.1.2 i version 1.1.1 och har nu uppdaterat till 1.1.2. Allt verkar bra. Vill gärna soft-updata till 1.1.3 men undrar om nån annan har testat det ännu? Hittar inget om det på nåt av de vanliga ställena.

Nu har jag stora problem. Jag uppdaterade min fungerande iPhone (1.1.1 och bootloader 3.9) via iTunes till 1.1.3 sen skulle jag köra hacket på http://www.iclarified.com

Det sket sig ju :-(. Nu försöker jag återgå till 1.1.1 men får hela tiden fel i iTunes att jag inte kan återskapa. Försöker jag återställa telefonen direkt i iTunes med återställ-knappen så får jag också felkod, fel (1).

Hur gör jag nu när jag har en uppdaterat iPhone till 1.1.3 som vare sig går att jailbreak:a eller nedgradera till tidigare fungerande versionen 1.1.1?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-08 21:08

Får en iphone snart. 1.1.3 OTB. När jag får denna ska jag altså nergradera till 1.1.1, jailbreaka, uppdatera till 1.1.2 via itunes(borde väl funka att upgradera till 1.1.3 nu?). Köra unlocken och sen är det klart?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 21:15
Ursprungligen av Gram:

Får en iphone snart. 1.1.3 OTB. När jag får denna ska jag altså nergradera till 1.1.1, jailbreaka, uppdatera till 1.1.2 via itunes(borde väl funka att upgradera till 1.1.3 nu?). Köra unlocken och sen är det klart?

Japp.

//Rob

Jag uppdaterade min 1.1.1-telefon till 1.1.3 via iTunes och den är helt körd, please help! Kan inte göra nånting med den nu!
Har prövat alla guider som finns med att nedgradera till 1.1.1 igen och det går inte.

Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig. Min MSN är martenj76@hotmail.com

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 21:49
Ursprungligen av Mårten Johansson:

Jag uppdaterade min 1.1.1-telefon till 1.1.3 via iTunes och den är helt körd, please help! Kan inte göra nånting med den nu!
Har prövat alla guider som finns med att nedgradera till 1.1.1 igen och det går inte.

Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig. Min MSN är martenj76@hotmail.com

Du är i fel tråd. Den här tråden handlar om iPhone som kommer med BL 4.6 dvs 1.1.2 eller 1.1.3. Men du har inte följ anvisningarna som iclarified skrev. Hade du gjort det så skulle du veta vad du gör för fel.

//Rob

Jag har precis uppdaterat med hjälp av iClarifieds guide.

Allt gick bra till en början, men sedan kom det snurrande hjulet fram, och telefonen hängde sig. Sedan startades telefonen om. utan att jag fick fram meddelandet om att "your phone has been unlocked"

Jag satte in mitt Telia-simkort och det fungerade.

Så jag antar att allt är OK, eller vad tror ni ?

//Everlast

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-08 22:21
Ursprungligen av everlast:

Jag har precis uppdaterat med hjälp av iClarifieds guide.

Allt gick bra till en början, men sedan kom det snurrande hjulet fram, och telefonen hängde sig. Sedan startades telefonen om. utan att jag fick fram meddelandet om att "your phone has been unlocked"

Jag satte in mitt Telia-simkort och det fungerade.

Så jag antar att allt är OK, eller vad tror ni ?

//Everlast

Det hände samma sak med min uppdatering, och det funkade.

Så då verkar det som om allt är OK då !?

Ursprungligen av sounden:

Det hände samma sak med min uppdatering, och det funkade.

Bevaka tråden