Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjukvaruupplåsning till BL 4.6 (dvs OOB 1.1.2, 1.1.3) har kommit!

Tråden skapades och har fått 361 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-08 15:53

Enligt guiden på: http://george.zjlotto.com så står det såhär:

2. Downgrade Firmware

Put iPhone into DFU mode then use iTunes to downgrade firmware to 1.0.2 (there will be an error 1013 at the end which is normal), this allows to use WiFi during the unlocking procedure. (NOTE: 1.1.1 and above will shutdown WiFi)

Dvs att man måste gå ner till 1.0.2

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 16:01
Ursprungligen av soft:

Enligt guiden på: http://george.zjlotto.com så står det såhär:

2. Downgrade Firmware

Put iPhone into DFU mode then use iTunes to downgrade firmware to 1.0.2 (there will be an error 1013 at the end which is normal), this allows to use WiFi during the unlocking procedure. (NOTE: 1.1.1 and above will shutdown WiFi)

Dvs att man måste gå ner till 1.0.2

Men om du redan har en 1.1.2 jailbreakad iPhone måste du inte gå ner till 1.0.2.

//Rob

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-08 16:09
Ursprungligen av Robo-X:

Men om du redan har en 1.1.2 jailbreakad iPhone måste du inte gå ner till 1.0.2.

//Rob

Då förstår jag!
Guiden är avsedd för OOTB 1.1.2 där inte WiFi fungerar på en oaktiverad iphone

Ska köra gunlock på 1.1.1 jailbreakade iphones.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 16:16

Lugna sig

Alltså det beror ju på vad man startar med men som jag skrev så har jag gjort följande:

1. Köpt en w.48 1.1.2 OOB, USA
2. Kört igenom: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=461
3. Kört igenom: http://www.sendowski.de/2008/02/08/112113-ootb-unlock-via-terminal/
4. Stoppade i Tele 2 kortet

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-08 16:28

Jag kan inte köra Gunlock -Files only.

Error: Package download failed


Vaafan då för? WIFI är ju igång och den funkar!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 16:39
Ursprungligen av soft:

Då förstår jag!
Guiden är avsedd för OOTB 1.1.2 där inte WiFi fungerar på en oaktiverad iphone

Ska köra gunlock på 1.1.1 jailbreakade iphones.

Nja problemet är mer att du inte kan/ska använda wifi när du flashar basebandet. Det kan hända konstiga saker. Alltså du kopierar över filerna till din iphone, stänger av wifi samt telefondelen. Och kan då flasha basebandet.

//Rob

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-08 16:26

Underbart, avbeställde genast mitt Dual Sim från Mumien.

Bara en fråga, kan det inte vara bra å ta bort dom filerna man la till i iPhonen efter att man låst upp? Kan inte tänka mig att det är så bra att ha massor med skräpfiler liggandes kvar i systemet? Eller dom kanske tas bort automatiskt?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 16:40
Ursprungligen av Fjonk:

Underbart, avbeställde genast mitt Dual Sim från Mumien.

Bara en fråga, kan det inte vara bra å ta bort dom filerna man la till i iPhonen efter att man låst upp? Kan inte tänka mig att det är så bra att ha massor med skräpfiler liggandes kvar i systemet? Eller dom kanske tas bort automatiskt?

Nej filerna tas inte bort. Men det kan du göra när du är klart med upplåsningen.

//Rob

Så man behöver inget förutom en iPhone och sitt vanliga SIM-kort? Låser man upp allt även telefonin med detta?

Har ju läst runt en del här och det är ju så mycket olika i olika guider. Kostiga SIM-kort som man skal klippa sönder, skruva sönder den och peta med knappnålar, köpa SIM-porgrameringsapparater, beställa kort från olika länder och gud vet vad...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 16:45
Ursprungligen av newcastle:

Så man behöver inget förutom en iPhone och sitt vanliga SIM-kort? Låser man upp allt även telefonin med detta?

Har ju läst runt en del här och det är ju så mycket olika i olika guider. Kostiga SIM-kort som man skal klippa sönder, skruva sönder den och peta med knappnålar, köpa SIM-porgrameringsapparater, beställa kort från olika länder och gud vet vad...

Det enda du behöver är en jailbreakad 1.1.2 eller 1.1.3 iPhone med bootloader 4.6.
Köra unlock.
Installera ditt vanliga sim kort.

//Rob

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-02-08 16:47

Hallå igen! Hur Fasiken backar man ett felslag i Terminalen på Iphonen, den vanliga backa "Sudda" knappen funkar ju som mellan slag...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 16:53
Ursprungligen av sossis:

Hallå igen! Hur Fasiken backar man ett felslag i Terminalen på Iphonen, den vanliga backa "Sudda" knappen funkar ju som mellan slag...

Du har visst aldrig jobbat i terminalen. Den tar bort tecknet men ibland syns det inte.

Såg precis på Hackintosh att någon har skapat en shell skript som gör allt åt er. Måste startas på iPhonen.

//Rob

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-08 17:09

Robo-X

Har du möjlighet att hjälpa mig? Via MSN? Har en jailbreak 1.1.2 OTB och har fixat terminal nya BSD iworld etc...

Jag hade bestämt mig för att avvakta lite men det gick inte att hålla sig. Körde den "tyska" varianten som flera av er gjort. Var lite knepigt i terminalen men efter lite pill körde jag kommandona....nervöst som f_n! Startade om ...och ALLT funkar perfekt. Edge, wifi sms..allt är perfekt. Tusan så bra!

Lycka till ni andra som håller på!

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-02-08 17:32

Kongomannen! har du en 1.1.2 OTB?

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-02-08 17:41

Hallå igen! Hur utför man det här kommandot i WinSCP? 4. Set permissions of gunlock and unlock.sh to 755 in WinSCP?? EDIT: Hittade..högerklick på fil och Properties!! ..kan kanske hjälpa någon annan..

Någon som testat detta ?

Taget från iFun.se

Ja, 1.1.2. ootb med bootloader 4.6 numera helt upplåst!

Gick förvånansvärt lätt från 1.1.1 med OSX terminalen. Funkar kalas i 1.1.3

Kan tilläggas att det var på en 1.1.2OTB.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-02-08 17:56

Robo eller Babbel? Ni verkar ha kött på benen i den här frågan just nu...undrar efter lite MSN hjälp?? Min mail l.wallden@telia.com

Någon som vet vad det är för fel om man kommer tillbaka till home när man försöker ringa när jag går in i "phone" så hoppar jag tillbaka till home direkt, samma sak med SMS.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-08 18:45
Ursprungligen av dennislodh:

Någon som vet vad det är för fel om man kommer tillbaka till home när man försöker ringa när jag går in i "phone" så hoppar jag tillbaka till home direkt, samma sak med SMS.

Du har inte installerat iWorld i installer som fixar detta.

Ursprungligen av soft:

Du har inte installerat iWorld i installer som fixar detta.

Observera att iWorld är en dålig lösning som man nog ska undvika. PhoneNumber Dynamic Library är bättre, men det räcker med att installera SwePhone så får man det automatiskt, då SwePhone numera innehåller PNDL.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-08 18:51
Ursprungligen av Adrian B:

Observera att iWorld är en dålig lösning som man nog ska undvika. PhoneNumber Dynamic Library är bättre, men det räcker med att installera SwePhone så får man det automatiskt, då SwePhone numera innehåller PNDL.

Okej du menar att när jag uppgraderat till 1.1.2 .. och kört in Swephone ( vilket jag ska göra ) så behöver jag inte tänka alls på buggarna som iWorld fixar?

Ursprungligen av soft:

Okej du menar att när jag uppgraderat till 1.1.2 .. och kört in Swephone ( vilket jag ska göra ) så behöver jag inte tänka alls på buggarna som iWorld fixar?

Precis, se den här nyheten: Ny SwePhone - nu även för 1.1.3. För mer länkar till varför PNDL är bättre än iWorld, se steg Steg 4 - alt 2 på den här guiden.

Ny enkel guide finns på iClarified

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=649

//Everlast

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-08 18:58
Ursprungligen av everlast:

Ny enkel guide finns på iClarified

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=649

//Everlast

Ser mycket fint ut.. ska nog köra denna faktiskt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 18:59

guide med bilder

Guiden på iClarified är uppe nu: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=649
MVH
Skall testa den ikväll eller i morgon bitti.

Någon som vet om man skall ha flight-mode på när man kör iClarifieds guide ?

//Everlast

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 18:38

hmmz. i med att ingenting har ändrats med baseband i 16 gig versionen så borde ju denna upplåsning funka på den med? Känner mig grymt sugen men 4100 sek här i england känns lite saftigt med tanke på vad min nuvarande kostade :S. Har ju ingen större anledning att köpa en i med att jag har min officielt olåsta redan. men vem fan kan stå emot detta ha begär???

Bevaka tråden