Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp en svenne-user att tydligt reda ut saker

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ok - jag har som som många andra en upplåst 1.1.1.
Kan/bör/vill jag uppdatera till 1.1.3? Isåf vad vinner jag på det? Kommer positioneringen i Maps funka? (Min mest efterlängtade funktion). Vad kommer jag förlora?

Så fort den här frågan ställs i detta forum tycker jag att man får en massa andra svar om boot loader-versioner etc och inte det relevanta - funkar det eller är det på gång?

Kan någon med de tekniska insikterna kort och på ett enkelt sätt förklara för en som inte har det

Det ges svar med versionsnummer eftersom de i högsta grad är relevanta. Vissa versioner ger ett ja-svar, andra ett nej, vissa väldigt snart på samma fråga.

ok - vill inte vara grinig eller göra tråden tjafsig - men det var just det jag menade - ett svar på mina konkreta frågor får man ju inte heller i ovanstående inlägg. Jag tycker/tror att flera som läser forumet skulle ha nytta av svar på mina frågor i mitt första inlägg så sparar vi säkert att flera ställer dessa i andra trådar och vi (vi svenne-users...) kan gå vidare.

Sååå... jag vet att svaren finns därute

Ursprungligen av mcbenke:

ok - vill inte vara grinig eller göra tråden tjafsig - men det var just det jag menade - ett svar på mina konkreta frågor får man ju inte heller i ovanstående inlägg. Jag tycker/tror att flera som läser forumet skulle ha nytta av svar på mina frågor i mitt första inlägg så sparar vi säkert att flera ställer dessa i andra trådar och vi (vi svenne-users...) kan gå vidare.

Sååå... jag vet att svaren finns därute

Då är det bara att läsa de andra trådarna igen. De frågor du ställts har redan ställts hur många gånger som helst i väldigt många trådar och fått en hel hög med bra svar. Skulle man svara på frågorna du ställt kommer du bara få ännu mer likadana svar som du om igen inte vill förstå dig på.

Det här är ett forum och deltagarna ger och tar på ett sådant. Ingen förväntar sig att någon ska hjälpa den andra och att komma hit och kräva att få samma svar som andra fått igen bara för man inte orkar sätta sig in i något kommer bemötas med kyla oavsett vilket forum man tar sig till.

Med samma frågor i flera olika trådar blir forumet dessutom ännu mer svåröverskådligt för de som är i din situation.

Ok - du grävde upp stridsyxan - jag är villig att lägga mig på rygg - dock:

1. Anledningen till att jag ställde frågorna var just för att jag anser att de frågor jag ställde INTE har besvarats bra eller gett raka svar på raka frågor i övriga trådar (vilka jag plöjt)

2. Jag tror mig se ett behov att kanske ge bra svar på dem på ETT ställe så vi kan gå vidare i diskussionerna

3. Jag kräver inget

4. Det finns ju bevisligen folk med teknisk insikt OCH förmåga att uttrycka sig pedagogiskt i skrift på detta forum

Detta var mitt sista ord i denna eventuella polemik med dig - gillar inte otrevliga trådar med personangrepp - du får sista ordet!

Med ödmjukt hopp om att någon annan kan svara på det första inlägget

Ursprungligen av mcbenke:

Ok - du grävde upp stridsyxan - jag är villig att lägga mig på rygg - dock:

1. Anledningen till att jag ställde frågorna var just för att jag anser att de frågor jag ställde INTE har besvarats bra eller gett raka svar på raka frågor i övriga trådar (vilka jag plöjt)

Du är hemskt välkommen att ställa frågorna i någon de trådar du redan läst. De passar dessutom betydligt bättre där eftersom du eftersöker ytterligare förklaringar vad du undrar. Och som redan finns där.

Ursprungligen av mcbenke:

2. Jag tror mig se ett behov att kanske ge bra svar på dem på ETT ställe så vi kan gå vidare i diskussionerna

Ja, varför inte använda de ställen som redan finns istället för att skapa ännu ett ställe?

Ursprungligen av mcbenke:

3. Jag kräver inget

Du kommer hit och vill ha ett svar som redan getts flera gånger eftersom du inte orkar försöka förstå dig på just det svar du ändå skulle få och ändå vill ha svar på din fråga.

Ursprungligen av mcbenke:

4. Det finns ju bevisligen folk med teknisk insikt OCH förmåga att uttrycka sig pedagogiskt i skrift på detta forum

Instämmer, det finns många riktigt kunniga och trevliga människor här, de lägger ner mycket av sin egen tid för att hjälpa andra. Cred till dem!

Ursprungligen av mcbenke:

Detta var mitt sista ord i denna eventuella polemik med dig - gillar inte otrevliga trådar med personangrepp - du får sista ordet!

Med ödmjukt hopp om att någon annan kan svara på det första inlägget

Ostburgare!

Nä, boys. Den här tråden spårade snabbt ur. Vi stänger här så får ni chans att göra nya försök, både i att söka efter och läsa tidigare svar, samt att bemöta nya forummedlemmar med visst överseende.

Respektfullt

// Richard

1
Bevaka tråden