Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjukvaruupplåsning till BL 4.6 (dvs OOB 1.1.2, 1.1.3) har kommit!

Tråden skapades och har fått 361 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av mizi83:

Många inlägg på diverse forum samt Geohotz blogg tyder på att man inte behöver gå ner till 1.0.2 utan att det funkar fint på en jailbreakad 1.1.2

Det bör stämma, men det är rekommenderat att gå ner till 1.0.2 eftersom den har betydligt stabilare baseband/wifi att arbeta med och därmed är det mindre troligt att något går fel.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-08 13:39

Det låter bra! Vill inte riskera något, kanske bättre att få klartecken

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-08 14:03

jailbreaked iPhone 1.1.2 / 1.1.3 OotB
- WLAN Internet connection
- Installer (AppTapp)

guide:

1. Autolock set to never

2. Installer - “System” - “BSD Subsystem”

3. Installer - Source - “Edit” - “Add” - “Add Source” - "http://www.sendowski.de/iphone” - “ok”
4. Installer - install - “sendowski.de Unlock” - “Gunlock - Files only”

5. Installer - “System” - “Term-vt100″

6. Set airplane mode on!

7. Start terminal
TYPE:
cd /usr/bin

/bin/launchctl unload /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist

./gunlock secpack ICE04.02.13_G.fls

/bin/launchctl load /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist

8. -> “Enjoy your unlocked iPhone…”.

Hej,

Har aldrig använt terminalen i iPhone förut, skall all text hänga ihop eller skall det vara en rads mellanrum som det visar i guiden ?

Skulle vara bra om någon lade upp ett skärmavbild av sin iPhone med texten inmatad, så man vet hur det skall se ut

//Everlast

Ursprungligen av Babbel:

jailbreaked iPhone 1.1.2 / 1.1.3 OotB
- WLAN Internet connection
- Installer (AppTapp)

guide:

1. Autolock set to never

2. Installer - “System” - “BSD Subsystem”

3. Installer - Source - “Edit” - “Add” - “Add Source” - "http://www.sendowski.de/iphone” - “ok”
4. Installer - install - “sendowski.de Unlock” - “Gunlock - Files only”

5. Installer - “System” - “Term-vt100″

6. Set airplane mode on!

7. Start terminal
TYPE:
cd /usr/bin

/bin/launchctl unload /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist

./gunlock secpack ICE04.02.13_G.fls

/bin/launchctl load /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist

8. -> “Enjoy your unlocked iPhone…”.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-08 14:09

Hur startar man terminalen på en iphone? ( jag är kass jag vet)

Program jag installerar i installer eller?

Ursprungligen av Babbel:

Hur startar man terminalen på en iphone? ( jag är kass jag vet)

Program jag installerar i installer eller?

Ursprungligen av Robo-X:

Installera VT-100 Terminalen på iPhonen.

Görs via Installer.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-08 14:21

Har inte hittat någon "success story" av någon som kört "http://www.sendowski.de/iphone" automatiska-patchen.
Varför göra det via Termin vt100 när de kan gå med ett knapptryck?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-08 14:23

Soft,

Att köra via terminalen verkar ju lika lätt. Dessutom som du sa har väl ingen fått det att funka med en installer variant.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-08 14:25

Ska låsa upp min kompis 1.1.2 OTB iPhone senare idag eller imorgon.
Tror jag ska skita i 1.0.2 nergraderingen iallafall.. De är nämligen på 1.1.1 nu.
Så först köra denna guide,, sedan okroprep till 1.1.2...

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-08 14:37

Jag har gjort detta två gånger nu, resettat telefonen till 1.1.1 och sedan lagt in Appsnap och oktoprep + gjort upgrade till 1.1.2.

Båda gångerna säger jailbrake.jar att jag inte har kört oktoprep för att uppdatera till 1.1.2...vad gör jag fel?

När jag öppnar iTunes för att uppdatera trycker jag på option + upgrade för att välja en egen fil att uppgradera min iPhone med. Jag tar alltså inte shift + restore.
Förbannat vilken härva det här blev nu då!

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-02-08 14:42

Hallå!

En liten fråga på ett problem jag har när jag försöker mej på detta! Nä jag skriver in "/bin/launchctl unload /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist" i terminalen så byter den rad efter .../Library/Launch.. och så pop, så har jag ett mellan rum i raden??? Kommandot funkar inte!! Det blir 2 delat..

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-08 14:45

Sossis, läste om någon som hade samma problem på hackint0sh forumet..

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-02-08 15:03

Hej igen!

Blev inte klokare på Hackint0sh...var lixom ett skriv fel som debaterades.. Samma fel fortfarande..stort mellan rum mellan .../Library/Laun.........................................Ch?? Skulle behöva ha en större skärm så hela strängen går in på samma rad!! Grrrrr Resultatet blir "launchctl: Error: launch msg() : Socket is not connected... Jag var ju så nära!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 15:17
Ursprungligen av sossis:

Hej igen!

Blev inte klokare på Hackint0sh...var lixom ett skriv fel som debaterades.. Samma fel fortfarande..stort mellan rum mellan .../Library/Laun.........................................Ch?? Skulle behöva ha en större skärm så hela strängen går in på samma rad!! Grrrrr Resultatet blir "launchctl: Error: launch msg() : Socket is not connected... Jag var ju så nära!!!

Prova med det här:

launchctl unload "/System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist"

//Rob

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-08 15:07

I terminalen i MacOS eller direkt på iPhone?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-08 15:07

Sossis. Jag har inte försökt själv. lägg ett inlägg på hakint0sh och fråga!

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-02-08 15:16

Soft...jag försöker gå via terminalen på Iphonen..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 15:21

Hej har kört följande:
1.1.2 OOB Week 47, aktiverad och jailbreakad med iClarifieds guide: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=461.
Sedan utförde jag sendowski.de manuella konfiguration som lägger filerna på rätt plats enligt denna:http://www.sendowski.de/2008/02/08/112113-ootb-unlock-via-terminal/. Att det blir mellanrum gör inget se till att de stora bokstäverna är på rätt plats bara. Stoppade i Tele2s "3G" kort (lilla SIMet) och det funkade direkt. Hoppas det hjälper någon. MVH

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-08 15:26
Ursprungligen av naik:

Hej har kört följande:
1.1.2 OOB Week 47, aktiverad och jailbreakad med iClarifieds guide: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=461.
Sedan utförde jag sendowski.de manuella konfiguration som lägger filerna på rätt plats enligt denna:http://www.sendowski.de/2008/02/08/112113-ootb-unlock-via-terminal/. Att det blir mellanrum gör inget se till att de stora bokstäverna är på rätt plats bara. Stoppade i Tele2s "3G" kort (lilla SIMet) och det funkade direkt. Hoppas det hjälper någon. MVH

Nergraderade du till 1.0.2 innan du körde sendowski.de?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 15:47
Ursprungligen av soft:

Nergraderade du till 1.0.2 innan du körde sendowski.de?

Nä enligt guiden jag postade så är det till 1.1.1. /MVH

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-02-08 15:29

Rob! Den raden satt som en smäck! ..allt gick igenom utan klagomål...satte i mitt Telenor kort men får låst sim...måste jag köra Any sim oxå?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-02-08 15:33
Ursprungligen av sossis:

Rob! Den raden satt som en smäck! ..allt gick igenom utan klagomål...satte i mitt Telenor kort men får låst sim...måste jag köra Any sim oxå?

Pinkod?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 15:34
Ursprungligen av sossis:

Rob! Den raden satt som en smäck! ..allt gick igenom utan klagomål...satte i mitt Telenor kort men får låst sim...måste jag köra Any sim oxå?

Nej det är ju det som är poängen. När du har kört gunlock kommnadot så ska den vara olåst och du kan använde vilket sim kort som helst.

Kanske är ditt telenor kort gammal? Prova med ett annat kort.

//Rob

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-02-08 15:35

Mizi...den frågar efter pinkod...4 siffrigt..antar att det är samma som när kortet satt i min vanliga telefon?? Har för övrigt bara det kortet..funkade ju för 20 minuter sedan i min K800i...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-02-08 15:41
Ursprungligen av sossis:

Mizi...den frågar efter pinkod...4 siffrigt..antar att det är samma som när kortet satt i min vanliga telefon?? Har för övrigt bara det kortet..funkade ju för 20 minuter sedan i min K800i...

det är din sim-pinkod du ska ange..

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-08 15:42

Sossis. Nedgraderade du till 1.02?

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-02-08 15:43

Hmm...ja, anta att jag öppnade min k800i med koden "1234" då är det väl samma kod som följer med kortet till Iphonen... "1234"

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-02-08 15:44

Sossis. Det är den koden du ska ange!

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-02-08 15:44

Babbel...nej, hade den Jailbreakad på 1.1.2.. körde sen Flightmode varianten

Bevaka tråden