Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD sorteringsprogram

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-07 18:02

Hallå,

Letar efter ett program jag läst om på internet men glömt helt bort vad det heter.
Det var ett program där man kunde lägga in sina filmer som man äger och sedan ha ett register på. Du kunde t.ex. scanna in dem via iSight kameran eller lägga till dem manuellt och programmet skulle ladda hem alla info om dem.

Hade ett liknande för Windows men behöver ett för OS X nu.

// Daniel

Några till:
Dvd Cache
Dvdpedia

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-07 20:55

Yes! Den första var den jag hade letat efter, stort tack!

Har för mig att Delicuis library inte jobbar mot någon svensk "butik" och därför kan vara svårt att få att registrera svenska filmer.. rätta mig om jag har fel (det händer ibland;) )

Själv kör jag dvdpedia och den jobbar bland annat mot svenska discshop.se så till och med många svenska barnfilmer går att lägga in i databasen med automatik.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 13:14

Delicious Library: Såg väldigt snyggt ut men hade inte riktigt alla funktioner jag var ute efter.

Sen hittade jag den här: http://www.collectorz.com/movie/
Och den är väl i princip perfekt förutom stödet för svenska filmer... Ska testa DVDpedia ikväll och sen får vi se vilken man köper och spenderar helgen attt lägga in filmer i.

1
Bevaka tråden