Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Valet "sätt i viloläge" på timern byter till Marimba

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag brukar lägga mig till lite musik och då brukar jag använda mig av timer-funktionen på klockan och ställa in den i läget "sätt i viloläge" efter X antal minuter.

Men om jag går ur timer-läget, dvs animationen som visar nedräkningen så ställer timern om från "sätt i viloläge" till marimba.

Är det så här på alla telefoner eller bara på min?

Ska tillägga att jag har programmet sendsongs och genom det har jag gjort en egen ringsignal som jag har lagt i en spellista som jag helt sonika har döpt till "ringsignaler".
Denna ringsignal finns ju nu också att välja som signal när timern har nått 0.

Kan min egentillverkade ringsingal och sendsongs-programmet orsaka problemet eller har inte Apple löst det bättre?

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-02-01 01:54

hmm skumt... testade precis att sätta timern till1 minut.. avsluta satte på en låt sen sleep mode... efter en minut stängdes den av... vad har du för verision på din iphone? jag kör 1.1.2

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-02-01 01:55

upptäckte precis att när jag gick in till timern igen så hade den ställt om sig till marimba... så man måste nog välja sleep ipod varje gång.

Tack för ditt svar,

men grejen är att jag kan alltså inte gå ur timer-läget utan att den ställer om till marimba, alltså utan att tiden har gått ut.

Ställer jag in "sätt i viloläge" och X antal minuter och den börjar räkna ner och jag sedan går ut och väljer en låt så har den då alltså bytt till marimba.

Jag måste alltså välja låt först och sedan stanna kvar i "timer-nedräkningfönstret" för attt den inte ska byta tillbaka till marimba.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-03 19:49

På min 1.1.3 kommer den ihåg 'Sleep iPod'.

Är du säker på att valet återställs när du går ur Timer och inte när du går in igen?

Tak för ditt svar,

nej, det är jag inte säker på men det går väl inte att ta reda på heller?
Det borde väl ändå vara så att den stannar kvar i det läge jag valt ända tills tiden har räknat ner till 0.
Att den sedan byter till marimba är väl helt ok

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-05 17:11

Men det fungerar alltså inte öht?

Hur menar du?
Det funkar om jag håller kvar telefonen i timer-läget och tex inte går ur och in i ipod-delen och tex byter låt.
Jag måste alltså stanna i timer-läget för att den inte ska gå tillbaka till marimba-signal när den har räknat ner och detta alltså även efter att den har börjat räkna ner.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-05 21:11

Men stängs iPod av efter angiven tid om du ställer en tid och sedan startar musiken?

Det är tydligen en känd bugg <1.1.3,

Ja den stänger av men om jag startar timenr och sedan startar musiken genom att gå ur timern till ipoden så ställer den alltså om till marimba.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-06 22:35

Och istället för att iPoden stängs av och telefonen blir tyst, så börjar den spela Marimba mitt i natten? Låter väldigt otrevligt!
Uppgradera till 1.1.3.

Nja, jag har ju lärt mig att sätta på musiken innan jag startar timern.
En sk sub-optimal lösning.
Här uppdateras ingenting utan att vi har både hängslen och livrem!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-07 23:32

Verkar vara på gång. Båda två.

1
Bevaka tråden