Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Updaterade program fortsätter fråga efter att få ansluta till internet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj.

har ett litet störigt problem. när jag startat tex adium så frågar den att få ansluta till internet varje gång jag startar det, även fast den bara ska göra det en gång. problemen uppstår efter jag uppdaterat något program. testat ändra från "ställ in åtkomst för specifika tjänster och program" till tillåt endast nödvändiga tjänster. då slutar den fråga men alla program funkar inte som de ska när de ansluter till internet.

finns det någon enkel lösning på detta eller är det att vänta till 10.5.2?

Tack så länge!

Jag har samma problem! Adium, Firefox, Transmission, etc, när man startar om dessa program så kommer denna irriterande ruta upp. Är väl sådant alla säger man slipper med Mac jämfört med PC... Som sagt både skumt och fett irriterande!

Jag tror att det här uppstod i och med 10.5.1, det är åtminstone inget jag irriterat mig på tidigare. Så ja, man kan hoppas att det åtgärdas i 10.5.2 som man får hoppas kommer snart.

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Halloj.

har ett litet störigt problem. när jag startat tex adium så frågar den att få ansluta till internet varje gång jag startar det, även fast den bara ska göra det en gång. problemen uppstår efter jag uppdaterat något program. testat ändra från "ställ in åtkomst för specifika tjänster och program" till tillåt endast nödvändiga tjänster. då slutar den fråga men alla program funkar inte som de ska när de ansluter till internet.

finns det någon enkel lösning på detta eller är det att vänta till 10.5.2?

Tack så länge!

Konstigt, för mig dyker det aldrig upp några frågor när jag startar program. Den enda fråga jag får upp är om jag laddat hem ett nytt program, då får jag första gången jag startar det en fråga, men i övrigt inga konstiga fönster som dyker upp.

Ni skulle inte kunna visa en skärmdump på frågan, det kan förenkla och lösa era problem.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?p=4844366
andra med samma problem.

såg att vissa löste det med att ladda hem programmen på nytt. jag har bara märkt av problemen efter tex uppdaterat adium så det kan hjälpa. skriver snart igen.

sen mikael, det är samma som den vanliga brandväggs popupen, bara det att den frågar varje gång istället för en gång

1
Bevaka tråden