Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpråd Nokia E61 eller E61i

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill byta ut min gamla 6680 och tycker att dessa verkar trevligast och bäst av mobiler med tangentbord. E61i verkar lite trevligare med en knapp i mitten istället för en pinne, en enkel kamera. E61 har ju mer minne 75mb (den som tre har) lite större tangentbord.

E61i Lägsta pris 3500kr
E61 Lägata pris 2500kr
E61 på Tre 342-1602 beroende på abonnemang.

Någon som testat båda eller har andra förslag på mobiler?

Daniel

Tycker jag klagar mest på Nokia hela kvällen nu, men... Nokia E61 har långsam cpu och lite arbetsminne. Dvs, inget vidare. (tröga menyer och "out of memory" meddelanden om man försöker köra flera program samtidigt).

Finns väl inte direkt nåt annat alternativ från Nokia med tangentbord, förutom E90 då.

Men.. om du inte har alltför bråttom, så kommer det så småningom att släppas en Nokia E71

-> http://www.mobilewhack.com/nokia-e71-specs-leaked/

Ursprungligen av air:

Men.. om du inte har alltför bråttom, så kommer det så småningom att släppas en Nokia E71

-> http://www.mobilewhack.com/nokia-e71-specs-leaked/

Har du någon aning när den kan dyka upp? Min 6680 börjar kännas svajig vill nog byta ut den inom en månad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-06 22:49

Jag tycker E61 är väldigt trevlig. Den där trögheten du beskriver märker jag ingenting av. Som jag ser det är största fördelen med E61i kameran och en något sobrare ytan (mindre plast).

Jag går över till LG och kommer att sälja min E61:a för ett spottstyver. 1 års garanti kvar. Skicka mig ett PM mdlarsson vid intresse!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-06 23:51

Jag har en E61 och upplever inte den som långsam. Däremot så får jag ibland "outof-memory". Tittar man på Nokias hemsida så verkar det som om E61i också är borta från listan över aktuella telefoner. Förhoppninsvis kommer de något nytt föruom E90.

Ursprungligen av gpd:

Jag har en E61 och upplever inte den som långsam. Däremot så får jag ibland "outof-memory". Tittar man på Nokias hemsida så verkar det som om E61i också är borta från listan över aktuella telefoner. Förhoppninsvis kommer de något nytt föruom E90.

Telefonen kanske inte upplevs som direkt långsam, men skillnaden brukara vara rätt stor när man jämför med dom med nyare cpun.

E61i har tyvärr inget mera arbetsminne än E61.

Ursprungligen av mdlarsson:

JHar du någon aning när den kan dyka upp? Min 6680 börjar kännas svajig vill nog byta ut den inom en månad.

Tyvärr inte. Råkade bara se dom dära läckta bilderna för nån vecka sen.

Finns det olika versioner av den vanliga E61:an, alltså inte E61i.

Kollade på E61i idag, jag kan nog påstå att ingen mobil gett mig en sån kvalitetskänsla. Fantastisk. Hur är "känslan" på E61.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-09 01:36

Inte lika bra tyvärr... Betydligt plastigare. Något bredare...

1
Bevaka tråden