Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

konstigt ljud vid användning av iChat...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!
Jag har upptäckt ett litet märkligt problem som drabbat två av mina vänner...
Det är nämligen så att när jag videochattar med nån av dem i iChat så hörs ett högt pipande ljud i deras högtalare, nästan som nån märklig form av rundgång motsvarande... Gemensam nämnare hos bägge mina två vänner är att de har den senaste generationens macbooks(där bl.a. exposéknappen bytt plats från f9 till f3(eller vilken det nu är..)
Detta ljud uppkommer inte när jag pratar med folk som har äldre macbooks eller macbook pro, utan bara just dessa två. Är det någon som har en aning om vad som är fel med deras datorer, och om det är enkelt att åtgärda?

Tack på förhand!

MVH Robert

Det skulle kunna vara så enkelt att de har högre in-volym inställt. Det kan göra att det blir rundgång och skulle kunna orsaka ett sådant ljud.

Ni kan ju kolla det.
Systeminställningar - Ljud

så enket var tyvärr inte fallet... =/
Ljud ut var högre än ljud in.. hade satt mikrofonen på typ 45%, då lät det bara lite, men höjer man den så låter det värre o värre..

det är som ett rytmiskt pipande, eller snarare tjutande ljud som verkligen skär i öronen på mig.. och då är det i hennes dator det låter egentligen, jag hör bara genom ichat..

några andra idéer? =/

Har precis samma problem. Väldigt irriterande....

1
Bevaka tråden