Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dev-Team Jailbreak 1.1.3

Tråden skapades och har fått 188 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har ni en grå icon SSH som ser ut som en gammal lysknapp på springborden?
Har alla det eller är det nått som jag installerat?
Kan ni stänga av SSH därifrån? Jag kan flytta slidern men den går tillbaka på en gång.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-31 00:15

Jo fast den varningen var just för Nate True, inte Dev Team, samt att de "fel" som hänvisades till var gamla.

Som alltid när man håller på att hacka iPhone så får man räkna med strul. Kom ihåg re-virginizer , den var inte att leka med

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-31 10:17

Jag har löst tidszon problemet med att sms kommer i fel ordning.

hämta winscp till datorn sen installerar du openssh på iphonen och connectar sen med winscp och öppnar terminalrutan på winscp och kopiera klistra in

chmod 777 /var/db/timezone

tryck på enter sen starta om iphonen det borde få din timezone att släppa och sms borde komma i rätt ordning

Tack till jippi för detta

  • Medlem
  • 2008-01-31 10:27

På vissa av mina SMS står numret och inte kontaktens namn. Sedan finns det av någon anledning 2 st "conversations" av samma kontakt, men dom innehåller olika meddelanden. Lösning?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-31 11:33
Ursprungligen av JGG:

På vissa av mina SMS står numret och inte kontaktens namn. Sedan finns det av någon anledning 2 st "conversations" av samma kontakt, men dom innehåller olika meddelanden. Lösning?

Du skämta mig aprillo? Antingen tog du mer än 10 minuter på dig att skriva inlägget, eller så läser du inte tråden innan du skriver själv...skärpning! Läs inlägget ovanför ditt.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-31 14:15
Ursprungligen av ptba:

Du skämta mig aprillo? Antingen tog du mer än 10 minuter på dig att skriva inlägget, eller så läser du inte tråden innan du skriver själv...skärpning! Läs inlägget ovanför ditt.

Det JGG menar var nog att han inte har installerat Svenska nummer 2.0 i SwePhone.

Om du inte kommer ur recovery mode så ska du bara starta iNdependece-programmet. Jag fastnade också i det läget efter nedgradering, men bara genom att starta programmet så kom den ur recovery mode.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Om du inte kommer ur recovery mode så ska du bara starta iNdependece-programmet. Jag fastnade också i det läget efter nedgradering, men bara genom att starta programmet så kom den ur recovery mode.

Nu är telefonen igång igen och kör med 1.1.1
Var också tvungen att nedgradera firmwaren från 1.1.3 versionen
Allt är frid och fröjd igen.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-31 14:03

Har de flyttat Dev-Teams soft upgrade i installer.app? Jag hittade den inte på en polares telefon...

Ursprungligen av Jetwash:

Har de flyttat Dev-Teams soft upgrade i installer.app? Jag hittade den inte på en polares telefon...

Det dök upp en ny som heter "Official 1.1.3 upgrader"...nånting från Coceited Software-sourcen. Den körde jag igår med lyckat resultat.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-31 17:30

Någon som har blivit av med sliderljud, knappljudet på telefon och sleep knappsljudet på sin iPhone?? allt annat ljud fungerar?! Lösning någon i.s.f.!!??

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-31 17:35

Prova tipset som jag gav ovan:

Det kan vara en annan bug eller feature. Hade en liknande grej med 1.1.2 förra veckan - hittade några få bloggar på nätet som beskrev lösningen: ta dina vanliga hörlurar och stoppa in/dra ut dem 3 ggr i följd... mitt ljud kom i allfall tillbaka.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-31 18:30

Ok...thx.....men jag har ljud men inte klickljuden till slder och sleepknappen....bara lite svaga ljud så. Även knappljudet på telefondisplayen svagt.

Läste att det har kommit en Official Dev-Team Jailbreak 1.1.3 version 2.
Någon som testat denna?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-01-31 18:48

Liten rapport på vägen mot 1.1.3. Uppdatera precis till 1.1.2, mycke smärtfritt via guiden på iFun. Ska ta och göra en donation till dem nu! Uppmanar alla som använder SwePhone att göra likadant

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-31 19:44

är det bara jag som inte kan ssh:a till min iphone? får upp massa skit text i teminalen när ja försöker. har aldrig kunnat gjort det.. med ftp program är de inga problem. men me terminalen har det aldrig gått.. jag fåt de där "error" från min installer. har bytt ut den mot ny version via ftp. men de vill ändå inte funka!

så ja tänkte försöka me teminalen som de sägs i alla guider! men den vill inte låta mig komma åt den!

nån som har nån idè om va som e fel?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-01 09:58
Ursprungligen av Hellstrom:

är det bara jag som inte kan ssh:a till min iphone? får upp massa skit text i teminalen när ja försöker. har aldrig kunnat gjort det.. med ftp program är de inga problem. men me terminalen har det aldrig gått.. jag fåt de där "error" från min installer. har bytt ut den mot ny version via ftp. men de vill ändå inte funka!

så ja tänkte försöka me teminalen som de sägs i alla guider! men den vill inte låta mig komma åt den!

nån som har nån idè om va som e fel?

Vad menar du med "terminalen"? Mac-programmet Terminalen.app, eller något annat?
I så fall, vad får du för skräp? Vad ger du för kommando?
Jag använder:
ssh -l root 192.168.10.231
(använd det IPnummer iPhonen har)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-01 17:28
Ursprungligen av kenjon:

Vad menar du med "terminalen"? Mac-programmet Terminalen.app, eller något annat?
I så fall, vad får du för skräp? Vad ger du för kommando?
Jag använder:
ssh -l root 192.168.10.231
(använd det IPnummer iPhonen har)

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
@ WARNING: REMOTE HOST IDENTIFICATION HAS CHANGED! @
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
IT IS POSSIBLE THAT SOMEONE IS DOING SOMETHING NASTY!
Someone could be eavesdropping on you right now (man-in-the-middle attack)!
It is also possible that the RSA host key has just been changed.
The fingerprint for the RSA key sent by the remote host is
41:22:02:48:d1:24:af:97:18:3d:a9:14:a4:17:0a:19.
Please contact your system administrator.
Add correct host key in /Users/Marcus/.ssh/known_hosts to get rid of this message.
Offending key in /Users/Marcus/.ssh/known_hosts:6
RSA host key for 10.0.1.199 has changed and you have requested strict checking.
Host key verification failed.

den texten får ja upp varje gång ja försöker ansluta med teminalen mot min iphone i macOS!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-01 17:40
Ursprungligen av Hellstrom:

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
@ WARNING: REMOTE HOST IDENTIFICATION HAS CHANGED! @
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
IT IS POSSIBLE THAT SOMEONE IS DOING SOMETHING NASTY!
Someone could be eavesdropping on you right now (man-in-the-middle attack)!
It is also possible that the RSA host key has just been changed.
The fingerprint for the RSA key sent by the remote host is
41:22:02:48:d1:24:af:97:18:3d:a9:14:a4:17:0a:19.
Please contact your system administrator.
Add correct host key in /Users/Marcus/.ssh/known_hosts to get rid of this message.
Offending key in /Users/Marcus/.ssh/known_hosts:6
RSA host key for 10.0.1.199 has changed and you have requested strict checking.
Host key verification failed.

den texten får ja upp varje gång ja försöker ansluta med teminalen mot min iphone i macOS!

Editera /Users/Marcus/.ssh/known_hosts och kolla på rad 6. Eftersom du har SSH:at till telefonen innan du uppgraderade så har du kvar den gamla keyn i filen. Ta bort den och testa igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-01 19:53
Ursprungligen av wat:

Editera /Users/Marcus/.ssh/known_hosts och kolla på rad 6. Eftersom du har SSH:at till telefonen innan du uppgraderade så har du kvar den gamla keyn i filen. Ta bort den och testa igen.

kanske dum fråga.. men hur kommer jag åt /Users/Marcus/.ssh/known_hosts ? hittar inte .ssh

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-02 12:10
Ursprungligen av Hellstrom:

kanske dum fråga.. men hur kommer jag åt /Users/Marcus/.ssh/known_hosts ? hittar inte .ssh

Gå till Terminalen. Skriv:
cd .ssh
ls
då ska du se known_hosts
Skriv
rm known_hosts
så tas den bort.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-31 22:07

Min fastnade i recovery mode idag. Körde en installation eller uppgradering via Installer när det hände.
Tyckte jag hade sett nåt om det och surfade fram att det räcker med att köra iBrickr för att sparka igång den, och det funkade fint.

Generellt tycker jag nu att 1.1.3 är bra mycket instabilare än 1.1.2, men man är väl härdad efter att ha kört Windows sen farfar var ung (även på PPC och telefon), så jag kör vidare ett tag till. Nedgradering känns som att jag förlorat kampen mot telefonen!

Ju mer man kan göra med telefonen, desto mer kan gå fel. Förmodligen kommer en 1.1.3 med externa program, endast programmerade med SDK, vara hur stabil som helst. Kan aldrig tro att Apple tänker tillåta något som krashar stup i kvarten.
Detta sätt att sälja saker är både bra och dåligt. Det bra är ju att det 'aldrig' krashar, men det dåliga är att användaren blir väldigt låst.
Frihet och krångel, eller låsning och fungerande telefon? Inte den lättaste frågan.

  • Medlem
  • 2008-02-01 08:51

Mina problem är att av kontakten t.ex "Anja" finns det två stycken konversationer. Sedan av kontakten "Erik" så finns det en konversation där det står namnet och på en annan konversation står det telefonnumret. Ingen av konversationerna innehåller samma meddelanden.

Jag har installerat swephone, senaste versionen...

Sedan undrar jag om man på något sätt kan lägga till egna ringsignaler i 1.1.3?

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2008-02-01 09:01
Ursprungligen av JGG:

Mina problem är att av kontakten t.ex "Anja" finns det två stycken konversationer. Sedan av kontakten "Erik" så finns det en konversation där det står namnet och på en annan konversation står det telefonnumret. Ingen av konversationerna innehåller samma meddelanden.

Jag har installerat swephone, senaste versionen...

Sedan undrar jag om man på något sätt kan lägga till egna ringsignaler i 1.1.3?

Har du mac kan du göra egna ringsignaler i Garageband och sen exportera till iTunes...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-01 13:23
Ursprungligen av JGG:

Mina problem är att av kontakten t.ex "Anja" finns det två stycken konversationer. Sedan av kontakten "Erik" så finns det en konversation där det står namnet och på en annan konversation står det telefonnumret. Ingen av konversationerna innehåller samma meddelanden.

Jag har installerat swephone, senaste versionen...

Sedan undrar jag om man på något sätt kan lägga till egna ringsignaler i 1.1.3?

I posten ovanför din förra (på sidan 4 i tråden) står det att felet kan bero på tidzonen i telefonen, jag hade precis samma problem som du, men jag raderade mina SMS istället för jag brydde mig inte så mycket om dem. Det var dock innan SwePhone för 1.1.3 släpptes. Jag vet inte hur man löser det, mer än att läsa inlägget jag hänvisade till nyss (och senast jag svarade på dina inlägg....)

Ang. ringsignaler tycker jag du ska söka på "ringtones" 1.1.3 +"how to" eller nåt på google. Alternativt söker du här på 99.se. Det går i alla fall ut på att du konverterar en mp3-låt till aac i iTunes och byter namn på den från m4a till m4r och lägger tillbaka den i iTunes. Kom ihåg att ringsignaler får max vara 30s långa, detta ändrar du i låtens "visa info" innan du kör "konvertera till aac" eller vad det heter.

/Herman

Ursprungligen av JGG:

Sedan undrar jag om man på något sätt kan lägga till egna ringsignaler i 1.1.3?

Här hittar du lite om ringsignaler.

http://www.edzachary.com/2007/12/make-free-iphone-ringtones-using-itunes.html

Funkar även med iTunes 7.6. även om rubriken inte avslöjar det

Allihopa som kör 1.1.3 kommer bli glada idag: det finns en ny version av Summerboard som funkar perfekt i Installer.app. Refresh your sources, comrades!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-01 17:57
Ursprungligen av svantet:

Allihopa som kör 1.1.3 kommer bli glada idag: det finns en ny version av Summerboard som funkar perfekt i Installer.app. Refresh your sources, comrades!

May the Source be with you!

Jag var bara tvungen :">

Fasen jag får inget att funka just nu. Fick idag en uppdatering av installer och tog ner den. Nu kommer jag inte in i installer ens! Det känns som jag måste göra en återställning. Hur går jag tillbaka till 1.1.2 som jag hade innan?

Jättetacksam för hjälp!

Jag har en 1.1.1 iphone. Inga problem med den eller något kyldd.
Så skulle jag uppdatera till 1.1.2 genom guiden längst upp på sidan.
Så när jag startade telefonen igen så var den låst och jag kan inte alls komma in i den,
Och så har jag ingen AT&T SIM för jag har råkat slarva bort det.
Någon som kan hjälpa mig att få den att fungera igen????

Bevaka tråden