Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning För Itunes 7.6

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-27 23:30

allt funkar kanon nu. förutom när ja ska jailbreaka 1.1.2 allt går som de ska o sen säger den att de e klart o mobilen kommer nu starta om ett par gånger sen e de klart... den startar inte om nångång.. utan hamnar igen i det läget att ja måste återställa den!

provat detta flera gånger nu.. samt att ja inte så täckning me mitt telia kort i 1.1.1 längre.. aldrig haft problem me de förut.. kör me iphonesimfree

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-27 23:42
Ursprungligen av Hellstrom:

allt funkar kanon nu. förutom när ja ska jailbreaka 1.1.2 allt går som de ska o sen säger den att de e klart o mobilen kommer nu starta om ett par gånger sen e de klart... den startar inte om nångång.. utan hamnar igen i det läget att ja måste återställa den!

provat detta flera gånger nu.. samt att ja inte så täckning me mitt telia kort i 1.1.1 längre.. aldrig haft problem me de förut.. kör me iphonesimfree

Har du installerat oktoprep innan du uppdaterar till 1.1.2?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-28 00:58
Ursprungligen av Hellstrom:

allt funkar kanon nu. förutom när ja ska jailbreaka 1.1.2 allt går som de ska o sen säger den att de e klart o mobilen kommer nu starta om ett par gånger sen e de klart... den startar inte om nångång.. utan hamnar igen i det läget att ja måste återställa den!

provat detta flera gånger nu.. samt att ja inte så täckning me mitt telia kort i 1.1.1 längre.. aldrig haft problem me de förut.. kör me iphonesimfree

Jag är med dig Hellström. Håller på att få många gråa hår!

Har testat alla möjliga varianter för att få den till 1.1.2, men inget vill fungera. Installerar oktoprep, men sen när jag ska göra jailbreak.jar, så säger den att jag behöver köra oktoprep innan uppgraderingen, även om jag gjort det. iNdependence vill ha 1.0.2 och när jag lägger in den så hänger den sig med errors (även om vissa errors tydeligen är ok), men kommer inte ur de.

Känns som att jag går tillbaka till 1.1.1 (hoppas att jag hittar dit igen) och stannar där, även om jag gärna vill ha 1.1.3.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-28 08:33
Ursprungligen av Hellstrom:

allt funkar kanon nu. förutom när ja ska jailbreaka 1.1.2 allt går som de ska o sen säger den att de e klart o mobilen kommer nu starta om ett par gånger sen e de klart... den startar inte om nångång.. utan hamnar igen i det läget att ja måste återställa den!

provat detta flera gånger nu.. samt att ja inte så täckning me mitt telia kort i 1.1.1 längre.. aldrig haft problem me de förut.. kör me iphonesimfree

Jag fick samma sak, kom på att jag hade glömt att slå på Airplane mode....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-29 00:41
Ursprungligen av Hellstrom:

allt funkar kanon nu. förutom när ja ska jailbreaka 1.1.2 allt går som de ska o sen säger den att de e klart o mobilen kommer nu starta om ett par gånger sen e de klart... den startar inte om nångång.. utan hamnar igen i det läget att ja måste återställa den!

provat detta flera gånger nu.. samt att ja inte så täckning me mitt telia kort i 1.1.1 längre.. aldrig haft problem me de förut.. kör me iphonesimfree

Minns att jag hade samma problem Tror det löste sig genom att inte ha telefonen kopplad till datorn. Eller så var det tvärt om.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-27 23:46

japp.. gjort allt som står på sidan.. kan inte fatta varför de inte ska funkar..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 00:00

Mysko. Det som du beskriver hände mig första gången jag uppdaterade, men andra gången så fick jag det att fungera. Mig veterligen gjorde jag inget annorlunda andra gången jag uppdaterade.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-28 01:12

ja lyckades tillslut. när inte mobilen startade om efter jailbreak.jar så startade ja independence så helt plötsligt så va de klart.

men va tvungen att hoppa tillbaka till 1.1.1 igen för o köra iphonesimfree så att mitt sim kort funkar igen..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-28 01:26

Håller på att gå tillbaka från 1.0.2 till 1.1.1 nu för att se om det funkar.
independence sa att den låste upp, men den ville inte hitta mitt svenska kort.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-28 19:11

ja har fortfarande inte lyckas låsa upp min telefon.. 1.1.1 e de inga problem att få in. men den vill inte låta mig låsa upp för sim kort!

nån som vet vad som e felet??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 19:15
Ursprungligen av Hellstrom:

ja har fortfarande inte lyckas låsa upp min telefon.. 1.1.1 e de inga problem att få in. men den vill inte låta mig låsa upp för sim kort!

nån som vet vad som e felet??

Du måste flasha basebandet!

Downgrade the baseband firmware:

Set Settings → General → Auto Lock → Never
Start Installer and install BSD SubSystem found in System Category.
Go to Sources and tap edit and add http://i.unlock.no/
Now install "Baseband Downgrader" found in Unlocking Tools category. This will take around 5 minutes.
When done, restore your phone to get 1.1.1 firmware reinstalled.
When phone have been restored, you can Activate and unlock as normal.

Du måste allså kasta in 1.1.1 igen efter du har gjort allt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 19:14

det verkar fortfarande som att det är 7.6 som ställer till det. Har inte sett liknande fel med 7.5 men 7.6 finns det massor utav.

Sen är det ännu konstigare att det fungerar ibland och iblan inte på en 7.6.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-10 15:56
Ursprungligen av atomlab:

det verkar fortfarande som att det är 7.6 som ställer till det. Har inte sett liknande fel med 7.5 men 7.6 finns det massor utav.

Sen är det ännu konstigare att det fungerar ibland och iblan inte på en 7.6.

Det har inget med iTunes 7.6 att göra. Vad som är viktigt och som många missar är att när man har installerat oktoprep på en 1.1.1 så måste man hålla ner option (shift på Windows) och klicka på "Leta efter uppdatering" knappen. Välj 1.1.2 firmwaren och låt iTunes uppdatera iPhonen. Om man väljer "Återställ" tar det bort oktoprep och det är där många gör fel.

Efter det kan man jailbreaka 1.1.2 med jailbreak.jar filen. Vad som kan hända är att den kan fastna i recover mode. Använd iNdependence eller iBrick för att få tillbaka kontrollen igen.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-28 19:15

går det att gå tillbaka till 7.5 eller tidigare??

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-28 19:24

Om ni behöver 7.5 så har jag det hostat på min hemsida...
iTunes 7.5 för Windows: http://www.jonterules.se/updown/files/iTunes75Setup.exe
iTunes 7.5 för Mac OS: http://www.jonterules.se/updown/files/iTunes7.5.dmg

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-28 19:58
Ursprungligen av Plizzo:

Om ni behöver 7.5 så har jag det hostat på min hemsida...
iTunes 7.5 för Windows: http://www.jonterules.se/updown/files/iTunes75Setup.exe
iTunes 7.5 för Mac OS: http://www.jonterules.se/updown/files/iTunes7.5.dmg

hur installerar ja om itunes till 7.5 på en mac?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-28 19:28

gjort de nu.. provar me anysim nu.. förr hade ja iphonesimfree. men den vill inte. så nu hoppas ja på denna..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-28 19:29
Ursprungligen av Hellstrom:

gjort de nu.. provar me anysim nu.. förr hade ja iphonesimfree. men den vill inte. så nu hoppas ja på denna..

hur tar man bort 7.6 o lägger in 7.5 på mac som??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 21:57

Du laddar ner itunes 7.5.

Stänger av itunes

Går till musikmappen och lägger bara till old efter itunes.
Kastar itunes ikonen i programmappen.

Installerar den nya. Gör det du ska. Och sen när du är klar så kastar du den nyskapta itunes mappen i musik. Tar bort old i den gamla och ersätter itunes med du nyss kastade. Voila!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-29 03:31

Jag lyckas inte installera Itunes 7.5 på min Mac. Själva installationen går bra, men den hittar inte telefonen oavsett hur jag gör.
Installerar jag 7.6 igen, så hittar den telefonen direkt.

Någon annan med samma problem?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-29 04:20

Fick äntligen det att funka med 7.6!

Jag stoppad ItunesHelper via "Activity Monitor" innan jag startade jailbreak.jar
När den väl hade kört klart och reboot meddelandet kom upp så stod den och hängde ett bra tag och verkade inte vilja boota om av sig själv. Startade jag iTunes så sa den att den hittade en iPhone i recovery mode.

Då startade jag senaste iNdependence och då vaknade den till liv och rätt vad det var så var den ute ur recovery mode, ombootad och jailbreakad.

OBS! Jag klickade inte på något i iNdependence utan jag startade bara den.

  • Medlem
  • 2008-01-29 13:35

Jag gjorde samma sak som Pecka i stora drag, och lyckades rädda en tillsynes död telefon. Happy times. Jag blev klart imponerad a att min helt nollställda telefon fick tillbaka allt från backupen. Varenda liten inställning.

Tog och testade en gång till med uppdaterandet från 1.1.1 till 1.1.2 med iTunes 7.6 och nu fungreade det! Men samma sak här startade iNdependence utan att klicka på något:D Så det beror förmodligen inte på iTunes 7.6, men jag vet inte säkert, med tanke på att fler haft problem.

Stora problem med Jailbreak, nedgradering med mera!!!!

Nu är jag sjukt förbannad på den här J***a telefonen. Jag har aldrig stött på en mer instabil och jobbigare telefon att arbeta med! Här kommer min historia. Jag är grymt intresserad på att höra om ngn har några tips till mig som kan få mig på fötter igen!

Iphone: 1.1.2 OOOB + Next sim 2

För några dagar sen så körde jag den där nya knäcken som drar ner BL till 3.9. Då var det inga problem och jag kunde ta bort Next sim kortet. Uppgraderade då till firmwaren från hellvetet (1.1.3) som har gjort mitt liv till en plats i Limbo just nu och har fått mig att avsky denna förbannade hellvetesmaskin (AAAARGH!!!!!!!!)

Allt fungerade till en början. Jag kunde ringa osv osv, men sedan började SMS funktionen att paja... testade lite lösningar för att se om det skulle funka, men ingen lösning alls funkade. Sen dog maps, och sen dog kalender, och sen funkade inte snabblänkarna till hemsidor som man i 1.1.3 kan lägga på homeskärmen... i vilket fall som helst så verkade allt paja.

Nu var man lite sne, och ville då gå tillbaka till 1.1.1 för att sedan uppa till 1.1.2 och stanna där.

Jag har följt diverse olika guider och kom så pass långt att jag kom till den "slide for emergency" skärmen där man ska slå in *#301#, 306 eller 307....

Gjorde detta, lyckades komma till telefonboken

Lade till en prefs: och adressen till i.unlock.no.....

Körde jailbreakme......

allt verkade bra... kom till hemskärmen... allt verkade funka, knäckt o allt, men sen så tappar jag all service... det började med Wifi, sen telefondelen......

Nu har jag kört om nedgradering till 1.1.1 typ 8 gånger, och 1.1.0.2 typ 4 gånger....

Jag kommer till den slide to emergencyskärmen.... när jag ska slå in numret för att ringa min egen iphone så går allt superslött, och siffrorna dyker upp efter typ 10 sekunder, sedan funkar inte Call-knappen.

Nu så har Repair Needed dykt upp. Det står att iphone kan inte göra eller ta emot samtal.


DÄR är jag idag, och vette fan vad jag ska göra.... tycker det är mest problem med denna förbannade telefon, och den retar upp mig, men har jag betalat en förmögenhet till någon skattefuskare som svartimporterar en hell pall med iphone från usa så vill man gärna att den ska funka!

Jag är jättetacksam för all hjälp jag kan få angående detta då jag nu är förbannat jävla uppgiven och mest hatar allt vad teknik heter för tillfället!!

Tacksam för svar snarast.. åker till egypten om ett par timmar!

Förlåt, lade inlägget helt fel.... kan ngn hjälpa mig flytta det kanske?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-10 15:13

Kolla inlägg # 42 högre upp på den här sidan.

Bevaka tråden