Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Program följer fönster"?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-25 14:14

Hmm, ursäkta basal fråga, men hur var det nu man gjorde för att få OS X att härma OS 9 så att om man klickar på ett fönster för att byta aktiv applikation så … hur tusan ska jag säga … så följer alla den nya applikationens fönster med till "front"?

Gör jag mig förstådd, eller märks det att jag har feber?

Kommando-alt-klick på fönstret gömmer övriga program.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-28 10:37

Njae, inte den funktionen. Om jag sitter med en aktiv applikation, och vill byta till en annan, så kan jag ju enkelt klicka på ett av den nya applikationens fönster. I OS 9 följde då alla den nya applikationens fönster med och lade sig längst fram. När OS X kom var dock en ny feature att endast det fönster jag kilckat på lade sig längst fram, resten blev kvar längre bak i högen trots att de tillhörde aktiv applikation. Detta gillade inte jag, och gjorde någon inställning så att det blev som i OS 9. Har haft det så sedan dess, genom alla X-uppdateringar, men nu när jag börjar från scratch med en nya dator och Leopard har jag inte kvar fixen. Hur gör jag för att få datorn att uppföra sig så att vald applikation placerar alla sina fönster längst fram, alltså?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-28 17:45

Under Fönster-menyn i respektive program brukar det finnas ett val "Lägg alla överst".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-28 19:49
Ursprungligen av Gunnar B:

Under Fönster-menyn i respektive program brukar det finnas ett val "Lägg alla överst".

Just det, och man ska kunna ställa in så att detta blir default. Hur?

  • Medlem
  • 2008-01-28 18:56

Klicka på programmet i dockan?

1
Bevaka tråden