Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.3 Jailbreak släppt

Tråden skapades och har fått 131 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-26 13:26

Jag menade Dev Team, inte guiden som beskriver hur man jailbreakar.

Jag updaterade precis till 1.1.3. gick perfekt! Tog bara 5 minuter. Fast jag saknar mina svenska menyer, svensk nummerformatering och mina svenska ordlistor

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-26 14:02
Ursprungligen av jippoblade:

Jag updaterade precis till 1.1.3. gick perfekt! Tog bara 5 minuter. Fast jag saknar mina svenska menyer, svensk nummerformatering och mina svenska ordlistor

Ordlistorna kan du ju fortfarande installera manuellt.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-26 14:09

Jag får den inte att installera "1.1.3 soft upgrade" i Installer.app, det händer inget helt enkelt. Någon som vet?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-26 14:15

Undrar hur knepigt det blir att fixa nummerformateringen med?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-26 16:55

hej hej ska bestäla hem nåra TURBOSIM nån som vill vara med ok dela på frakten
vet inte om ja ska posta detta här

Ursprungligen av Mr gbg:

hej hej ska bestäla hem nåra TURBOSIM nån som vill vara med ok dela på frakten
vet inte om ja ska posta detta här

köpes & Bytes eller Säljes kanske?

Tjo skriver ifrån min 1.1.3 telefon nu iaf. Var relativt enkelt att återställa telefonen och sedan köra soft upgrade. Dock fick jag samma "execution error" denna gång, men först efter installationen pågått en 5-10 minuter. Denna gång väntade jag 15 minuter och startade sedan om telefonen. Till min lycka visade telefonen 1.1.3 firmware. Sweeet. Får någon samma problem så säg till så kanske jag kan hjälpa till..

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-26 20:37
Ursprungligen av Fangorn:

Tjo skriver ifrån min 1.1.3 telefon nu iaf.

Grattis, kul att det fungerar

Jag har nu uppdaterat, jag kunde inte hålla mig

Funkar faktist riktigt bra! Location i Google Maps funkar bra, funkade direkt när jag provade det

Ska försöka aktivera svensk tangentbord nu, jag återkommer!

EDIT: Detta är så coolt, jag hade det svenska tangentbordet redan! Coolt.

Senast redigerat 2008-01-26 21:44
Ursprungligen av Patrik D:

Jag har nu uppdaterat, jag kunde inte hålla mig

Funkar faktist riktigt bra! Location i Google Maps funkar bra, funkade direkt när jag provade det

Ska försöka aktivera svensk tangentbord nu, jag återkommer!

EDIT: Detta är så coolt, jag hade det svenska tangentbordet redan! Coolt.

Vad fick du det svenska tangentbordet ifrån?
Någon som har en annan länk till nummerfixen än den som är postad i en av de andra trådarna i detta forum. Kommer inte in på den nämligen (http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?p=195665#post195665)

Ursprungligen av Fangorn:

Vad fick du det svenska tangentbordet ifrån?

Jag hade det svenska tangentbordet innan jag uppdaterade, så den var väl aktiverad antar jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-26 22:10

Hmm, får inte Google Maps att funka men som jag skrev innan funkar allt nu inklusive GPRS/EDGE.

Kan det vara så att google maps bara funkar på Telia??

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-26 22:57

Hur uppdaterade du? Uppdaterade du direkt från 1.1.1 eller hade du först 1.1.2?

Jag tror att dom flesta problem uppstår för att man har installerat så många andra program som kanske ligger och stör installationen till 1.1.3. Men det kan oxå vara buggar i 1.1.3 jailbreaken.

Kanske bäst är att göra en restore till 1.1.1 jailbreaka den, uppgradera till 1.1.2 och sen köra 1.1.3 jailbreaken. Men det kanske går lika bra att installera direkt med 1.1.3 jailbreaken från 1.1.1.

//Rob

Första gången jag körde Soft Upgrade fastnade telefonen i en evighetsboot, så jag var tvungen att ta restore till 1.1.1. Därefter körde jag 1.1.3 direkt och det fungerade fint. Dock avinstallerade jag i stort sett alla program innan jag körde installationen första gången, just för att det inte skall strula (det är ju bara att installera programmen igen sen)

YouTube funkar inte för mig i 1.1.3!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-27 00:50

Tänkte uppdatera till 1.1.3 imorgon(Har 1.1.2 ) men om man inte bli nöjd med 1.1.3 kan man nedgradera till 1.1.2?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-27 00:52
Ursprungligen av Patrik D:

YouTube funkar inte för mig i 1.1.3!

Det finns väl en YouTube Fix app i installer under Unlocking tools detta använde jag för 1.1.1 undrar om det funkar för 1.1.3 har du testad`?

  • Oregistrerad
  • 2008-01-27 01:24
Citat:

For those of you who haven't jailbroken your 1.1.3 iPhones yet, we strongly suggest you wait. The 1.1.3 jailbreak "soft-update" that was leaked by Nate True may prevent the installation of official third party apps in the future.

Reputed iPhone developer Jonathan Zdziarski told iPhone Atlas:

“It looks like Nate’s update causes Nikita to break (Nikita is the component on the iPhone/iTouch responsible for installing signed software, such as the iPod App Pack and likely SDK apps in the future),” adding “We believe this is because the soft-update method that was released doesn’t update the kernel cache, so users are likely still booting into the 111 or 112 kernel, which is lacking the necessary DRM components to verify/decrypt packages with Nikita."

Zdziarski says that the jailbreak method that the dev team had created doesn't have the same problem as the one released by Nate True. However, they are waiting to release it until they believe it is finished and Apple has released the official iPhone SDK.

“In the meantime, we’re working on an SDK-functional soft-update. If we succeed, we’ll release it as soon as it’s ready. If not, we’ll release the current soft-upgrade method we’re using (with no SDK support), and release our “secret” method at SDK time, to let people use it.” said Zdziarski.

Nate True kanske borde lyssnat på Dev team innan han på eget bevåg mot dess vilja lämnade ut en trasig patch...

Ursprungligen av imported_cruZZade:

Nate True kanske borde lyssnat på Dev team innan han på eget bevåg mot dess vilja lämnade ut en trasig patch...

Japp. Och du, ange alltid källa var du tagit texten ifrån.

Ursprungligen av Adrian B:

Japp. Och du, ange alltid källa var du tagit texten ifrån.

Det står iofs i texten att det är ifrån iPhone Atlas. men det är alltid bra att vara extra tydlig.

  • Oregistrerad
  • 2008-01-27 14:34
Ursprungligen av Adrian B:

Japp. Och du, ange alltid källa var du tagit texten ifrån.

Tyckte det framgick i texten att det kom från iPhone Atlas, men sure, point taken

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-27 08:36

Skulle så gärna vilja men jag får nog vänta på en senare version.
Vågar inte chansa.

Man kanske borde väntat iallafall. Jaja, det går säkert att ordna senare.

Dev Team har gjort en officiell release av 1.1.3 Jailbreak nu.

http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=25677

Ska tydligen även kunna tas direkt från installern om man lägger till...
"The Official Dev Team 1.1.3 Jailbreak is UNOFFICIALLY available on Installer now:

Add www.sendowski.de/iphone/ to your installer sources, under Recent you will find SoftJailbreak 1.1.3

USE AT YOUR OWN RISK"

Senast redigerat 2008-01-27 17:45

Hej jag har en 1.1.3 (oob) Jag köpte den så. Jag undrar ifall jag kan nedgradera den till 1.1.2 och sedan uppgradera den till 1.1.3 och jailbreaka den eller ifall jag kan jailbreaka den som den är? Kan det skada iphonen på något sätt? I sånna fall går det att resetta den till standard?

Snälla hjälp mig!

Ursprungligen av Robban_Hockey:

Hej jag har en 1.1.3 (oob) Jag köpte den så. Jag undrar ifall jag kan nedgradera den till 1.1.2 och sedan uppgradera den till 1.1.3 och jailbreaka den eller ifall jag kan jailbreaka den som den är? Kan det skada iphonen på något sätt? I sånna fall går det att resetta den till standard?

Snälla hjälp mig!

Som jag skrev till dig innan du skrev det här inlägget: Ja, det går, se Downgrading your 1.1.3 iPhone or iPod touch för hur du genomför en nerdatering av din telefon. För uppdatering och jailbreak av telefonen i 1.1.3 därefter, se The_Morgues inlägg ovan.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Som jag skrev till dig innan du skrev det här inlägget: Ja, det går, se Downgrading your 1.1.3 iPhone or iPod touch för hur du genomför en nerdatering av din telefon. För uppdatering och jailbreak av telefonen i 1.1.3 därefter, se The_Morgues inlägg ovan.

Går det verkligen med OOB telefoner, förstod det som att det endast går med uppgraderade telefoner (från 1.1.2 eller tidigare)...

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-27 18:26

Någon som kört med Devteamets officiella update? Någon som vet var man hittar 300mb fixen?

jag hade bara en source i installer efter att ha uppdaterat till 1.1.3.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-28 13:55
Ursprungligen av kappy:

Någon som kört med Devteamets officiella update? Någon som vet var man hittar 300mb fixen?

jag hade bara en source i installer efter att ha uppdaterat till 1.1.3.

Behöver man göra det med den "officiella" jailbreaken också?

Bevaka tråden