Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto '08 vägrar att starta - hänger sig [Inga bilder i biblioteket]

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

OK. Jag har gjort otaliga försök att få iPhoto '08 att starta (på 10.4.11), men blir snart gråhårig. Problemet är att iPhoto (ja, alla program i iLife) hänger sig. De vägrar starta. iPhoto.crash.log innehåller följande information:
- - - -
Library not loaded: /System/Library/PrivateFrameworks/iLifeMediaBrowser.framework/Versions/A/iLifeMediaBrowser
Referenced from: /Applications/iPhoto.app/Contents/MacOS/iPhoto
Reason: image not found
- - - -
.. vilket torde betyda att något gått snett i installationsprocessen (image not found). iMovie.crash.log ser likadan ut.

1. Jag har försökt installera om iPhoto (och iLife) utan framgång.

2. Jag har plockat bort alla filer som har att göra med iPhoto (iLife), för att sedan köra installationsprogrammet igen. Ingen framgång.

3. Jag har kört "Pacifist" version 2.5.1 för att extrahera 'iLifeMediaBrowser.framework'. No luck!

4. Jag har sökt i Apples diskussionsforum efter hjälp men inte funnit något speciellt relevant.

5. Det finns inget program i iLife-sviten som fungerar utom iTunes.

6. iLife är installerat från "scratch" så att säga, eftersom jag precis gjort en ren installation av Tiger.

7. Har provat att köra de senaste programuppdateringarna men det hjälper inte heller.

Hur ska jag göra för att lösa detta? Är det operativsystemet som spökar? Hjälper en ominstallation?

EDIT: Installationsskivorna som jag använder är de samma som kom med datorn i höstas.

Senast redigerat 2007-12-17 11:38

Så här säger till exempel iWeb. Lite tydligare än iPhoto eller iMovie som inte säger något alls. [bild]

Case solved! Det räckte inte med att bara installera "iLifeMediaBrowser.pkg" med hjälp av Pacifist 2.5.1. Jag behövde även "GraphicsAppSupport.pkg" och "ImageKit_Tiger.pkg" (alla tre paket ligger på den andra installationsskivan).

Efter omstart dök sedan "iLife Support 8.1.1" upp i programuppdateraren och nu fungerar allt som det ska!

Bara underligt att paketen inte installerades när jag slängde in allt från scratch..

EDIT: Hoppas att mina eftersökningar kan hjälpa någon i framtiden!

Senast redigerat 2007-12-17 18:38

Bibliotek tappat bilder

Inser att det inte första gången nån har liknande problem, men hittar ingen enkel lösning ändå.
Har laddat in en massa semesterbilder i ett nytt biblitek på en extern firewire-HD.
Funkar bra några dar, helt plötsligt visar biblioteket 0 bilder. Ser att bilderna ligger kvar men iPhoto vill tydligen inte läsa in dem längre?
Vad kan ha hänt? Enklaste fix?

sorry

råkade fortsätta på gammal diskussion

1
Bevaka tråden