Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur koppla högtalare till både iPod och dator?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-01-21 19:00

jag har tänkt köpa mig en universal dock från apple med fjärka (denna)
Problemet är att jag vill koppla den till högtalarna jag har kopplade till datorn och jag vill ju inte behöva flytta sladden mellan datorn o dockan för det skulle liksom förstöra meningen med hela grejjen. Borde det inte finnas en sladd från en 3,5 millimeters stereopropp hona till två hanar alltså en sån här fast tvärt om. Skulle en sådan sladd fungera om man kör en sak i taget?

  • Medlem
  • 2008-01-21 19:18

Jag antar att du vill kunna spela musik med datorn avstängd, och att du menar att du inte vill flytta högtalarsladden från datorn till ipoden och tillbaka?

Utan att kunna så mycket om elektronik tycker jag att det låter som om det finns risk för att du skulle kunna mata datorn med ström från iPod och tvärt om ifall du inte har nån sorts stos.
Jag gjorde en liknade koppling när jag var liten, men med högtalarkablar, och det blev dyrt för min pappa...

  • Oregistrerad
  • 2008-01-21 19:43

okej de låter ju inte så poppis, andra förslag. Slipper helst köpa förstärkare eller andra dyra grajjer. Försöker komma billigt undan här :p. Kanske en switch av nåt slag?

Senast redigerat 2008-01-21 19:56
  • Medlem
  • 2008-01-21 21:53

Du kan väl konstruera en switch annars. Delarna kan inte kosta med än nån 50-lapp på Clas Ohlsson.

  • Oregistrerad
  • 2008-01-24 07:28

hur konstruerar man en swtitch då?

  • Medlem
  • 2008-01-24 07:56

Om du är lite händig kan du gå till Clas Ohlsson och förklara vad du behöver. De visar vilka delar du ska ha och sedan är det bara att gå hem och skruva.
Det kanske finns färdiga lösningar också, men de är kanske dyrare.

  • Oregistrerad
  • 2008-01-24 07:57

okej då får ja testa de då.. tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden