Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad byts ut vid reparation/service för dålig batteritid?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har begärt service på min iPod Touch eftersom batteriet när jag använder WiFi verkar fungera allt för kort. Ett tag senare fick jag ett mail om att jag hade begärt produktutbyte på den. Nu undrar jag om de kommer testa iPoden och skicka tillbaka den om det jag säger inte stämmer enligt dem och de inte tänker byta ut den. Är det någon som har gjort samma sak som jag?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-22 18:58

Hur lång batteritid rörde det dig om? Jag tycker jag har ganska kort batteritid med wifi. Några timmars surf i safari på sin höjd.

Ursprungligen av flipp:

Hur lång batteritid rörde det dig om? Jag tycker jag har ganska kort batteritid med wifi. Några timmars surf i safari på sin höjd.

Mitt batteri tar slut på några timmar det också, men det är också om jag har WiFi aktiverat men ändå inte använder det.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-22 23:43
Ursprungligen av Hosibaba:

Mitt batteri tar slut på några timmar det också, men det är också om jag har WiFi aktiverat men ändå inte använder det.

tror den gör det för mig ocksâ, tror wifi generellt suger mkt batteri. Säker på att det är ngt fel på den?

Ursprungligen av flipp:

tror den gör det för mig ocksâ, tror wifi generellt suger mkt batteri. Säker på att det är ngt fel på den?

Ja, jag var det. Det enda jag ville göra var att prata med en Appleanställd men då skickaded jag till servicesidan... Så vi får väl se vad de tänker göra.

  • Medlem
  • 2008-01-22 19:09
Ursprungligen av Hosibaba:

Hej, jag har begärt service på min iPod Touch eftersom batteriet när jag använder WiFi verkar fungera allt för kort. Ett tag senare fick jag ett mail om att jag hade begärt produktutbyte på den. Nu undrar jag om de kommer testa iPoden och skicka tillbaka den om det jag säger inte stämmer enligt dem och de inte tänker byta ut den. Är det någon som har gjort samma sak som jag?

De lär inte byta några delar om de inte hittar några fel på den. Då kommer de dessutom säkert att ta betalkt för undersökningen.

Och vad är din fråga egentligen? Jag tänkte ändra rubriken, men förstår inte vad jag ska fokusera på...

Ursprungligen av Baron:

De lär inte byta några delar om de inte hittar några fel på den. Då kommer de dessutom säkert att ta betalkt för undersökningen.

Och vad är din fråga egentligen? Jag tänkte ändra rubriken, men förstår inte vad jag ska fokusera på...

Jag kanske var lite otydlig, min fråga var om de bara kommer byta ut batteriet eller om de kommer byta ut iPoden, det framgick ganska oförklarat i deras mail.

Det verkar konstigt om de ber mig betala för undersökningen, om jag tycker att min iPod inte fungerar som den ska borde väl det inte gå ut över mig? Speciellt när de inte har telefon- eller e-mailsupport som jag kunde hitta på deras hemsida rörande iPodar...

  • Medlem
  • 2008-01-23 11:22
Ursprungligen av Hosibaba:

Det verkar konstigt om de ber mig betala för undersökningen, om jag tycker att min iPod inte fungerar som den ska borde väl det inte gå ut över mig? Speciellt när de inte har telefon- eller e-mailsupport som jag kunde hitta på deras hemsida rörande iPodar...

Det är inte jättekonstigt när man tänker efter. Om det inte är några mätbara fel på produkten vill firman förstås ha betalt för det besvär du har gett dem.
Och en sak som batteritid är fullt möjlig att mäta.

Jag har själv gått på den minan...

Ursprungligen av Baron:

Det är inte jättekonstigt när man tänker efter. Om det inte är några mätbara fel på produkten vill firman förstås ha betalt för det besvär du har gett dem.
Och en sak som batteritid är fullt möjlig att mäta.

Jag har själv gått på den minan...

Hmm, nu gör ni mig osäker. Jag skulle själv tycka att det var något fel på batteriet, jag har betalat Apple för min iPod och då borde jag få ha rätt att säga till när jag inte är nöjd. När de inte heller har publicerat genomsnittlig batteritid när WiFi är aktiverat har de inte så mycket att säga till om. Men enligt vad de skriver på sin hemsida så är batteriet testat med standrardinställningarna påslagna, och i mitt fall var WiFi aktiverat när jag återställde den senast. Jag får inte ut 24 timmar av den med WiFi på. Högst tolv skulle jag nog säga, med standrardinställningarna. Jag skulle inte ha begärt service om jag inte ville att de skulle kolla på den, jag hade hoppats på mailsupport men så blev det så här istället. Om de försöker få mig att betala för det är det inte något jag kommer göra utan att få prata med någon.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-22 23:59

Hade du SSH installerat på den? För SSH drar också massa batteri om du har det aktiverat.

Ursprungligen av nllub:

Hade du SSH installerat på den? För SSH drar också massa batteri om du har det aktiverat.

Ingen aning om vad SSH är så jag antar att jag inte har det installerat.

  • Medlem
  • 2008-01-23 17:09

Säg att butikens verkstad under de allra bästa förhållanden kan kräma ut 24 timmar ur en ny iPod så är det det som gäller. Att dessa siffror sedan ska gälla under "normala" förhållanden tror jag ingen kan räkna med.

Ursprungligen av Baron:

Säg att butikens verkstad under de allra bästa förhållanden kan kräma ut 24 timmar ur en ny iPod så är det det som gäller. Att dessa siffror sedan ska gälla under "normala" förhållanden tror jag ingen kan räkna med.

Jag räknar med det, så vi får väl se vad de tänker göra åt det. Du verkar förresten utgå från att jag medvetet försöker fejka att min iPod är trasig. Vad skulle jag få av det? Förutom en vecka utan en musikspelare.

  • Medlem
  • 2008-01-23 17:40
Ursprungligen av Hosibaba:

Jag räknar med det, så vi får väl se vad de tänker göra åt det. Du verkar förresten utgå från att jag medvetet försöker fejka att min iPod är trasig. Vad skulle jag få av det? Förutom en vecka utan en musikspelare.

Jag utgår från att du är en normalsund konsument som tror på vad tillverkaren verkar lova.
Sedan varnar jag lite för att tillverkaren kanske har en annan syn på vad som är sant. Kalla mig krass om du vill...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-23 19:23

24 timmar gäller nog vid ljuduppspelning under optimala förhållanden samt med skärmen avstängd. Att wifi skulle fungera så länge tror jag inte man kan räkna med. Med det synsättet skulle man kunna kräva att den ska kunna spela upp 24 timmars video också. Dock tycker jag ändå att battertiden är väl kort med wifi och det är bra att du kontaktar Apple ang. detta. Om inte annat får de skylla sig själv då de har så dåligt information samt gör sig nästan okontaktbara via e-post och telefon. På dem bara!

1
Bevaka tråden