Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av nya Mac Pro 1x 2.8GHz Quad-Core

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Är de någon som har hittat tester på nätet av den nya Mac pro burken med 1 st 2.8GHz Quad-Core processor?

Skulle bland annat vilja veta om Apple fått för sig att plombera den ena processor sloten.

Mvh

Adrian

www.barefeats.com brukar vara bland de första - håll utkik där.

Jag står också i valet och kvalet om jag skall nöja mig med "bara" 1 st. 2,8Ghz quad-core Xeon, eller ta två... Steget från 1.25Ghz G4 blir väl enormt oavsett.

Intressant sak jag hörde idag var att det inte är någon god idé att komplettera en maskin med en andra cpu i efterhand. Båda cpu:erna bör komma från samma batch, det skulle tydligen finnas risk att det blir instabilt annars.

Sedan är frågan om det är värt besväret i efterhand att trycka in en andra cpu och hitta lämplig kylning till den, men det kanske bara är jag som blivit lat med åren och/eller tröttnat på att skruva?

Ursprungligen av Elvis666:

Hej,

Är de någon som har hittat tester på nätet av den nya Mac pro burken med 1 st 2.8GHz Quad-Core processor?

Skulle bland annat vilja veta om Apple fått för sig att plombera den ena processor sloten.

Mvh

Adrian

På Xserve har dom iallafall gjort sig besväret att skapa två helt olika moderkort för 1 processors och 2 processors maskinerna. Dvs det finns inte ens en plats för en andra processor. Skulle bli mycket förvånad om dom lämnat en plats tom på Mac Pro. Varför ge folk chansen att stoppa i en egen processor

1
Bevaka tråden