Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iphone 1.1.2 strular

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-21 15:53

Fick nyligen min nya iphone då den andra blev stulen. Den här har dock visat sig vara ett helvete att få att fungera. Till att börja med har jag inte lyckats uppdatera till 1.1.2 igen efter nedgraderingen och prepareringen med oktoprep trots flera försök. Får meddelandet att jag måste ha använt "oktoprep" innan jag ska jailbreaka för att det ska funka. Sjukt irriterande och samma fel varje gång.

Hur som, kan väl klara mig utan 1.1.2 om det är så. Nu är nästa problem istället att jag inte kan installera tredjepartsprogram. Jag installerar, det blir soft reboot, men sedan händer inget mer. Ingen ikon kommer fram, och reloadar jag application listen i iBrickr så hakar den upp sig. Testat starta om både dator och mobil utan resultat. Programmet jag försökt installera är Apollo

Vad jag mer undrar är vad anledningen kan vara till att jag inte kan välja språk under "keyboard" menyn kan vara. La in svensk ordlistefilerna men det går som sagt inte att välja något. Det kan väl inte ha något att göra med att jag inte satt in SIM kort än?

Riktigt frustrerad nu. Fan att jag skulle bli av med min 1.0.2... Gamla goda tider

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-21 16:12

Härhar du en tråd på Hackint0sh om problemet. De verkar ha ett flertal lösningar på det så jag låter dig själv prova dig fram.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-21 16:57

Tack för tipset men min telefon är uppenbarligen helt skadad eftersom jag försökt 6-7ggr nu och det varit fel alla gånger. Det felet som diskuteras mest i den tråden har jag inte och den enda lösningen till mitt problem ska vara att prova igen men jag har gett upp hoppet att det ska gå på den här datorn nu. Helvetes jävla skit vad förbannad jag blir. Inte funkar iBrickr som det ska med 1.1.1 firmwaren heller. Suck

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-21 17:38

Tror jag hittade felet! Jävla skitguide jag följt som inte skriver detta som stog i jailbreak notesen

"4. Click Update
- If update still shows 1.1.1 as being the newest version, you may download the 1.1.2 from an
Apple download server and shift-click (PC) or option-click (Mac) on "Check for update" and
select the update you downloaded.

- DO NOT CLICK OR SHIFT-CLICK RESTORE: That will wipe the changes OktoPrep made."

Ska precis testa det, men det känns ganska självklart att detta var felet, alltså att jag shiftklickade restore, eftersom det var vad som stog i den guiden jag följde. Ge mig tillbaka 2½ h av mitt liv tack

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-01-21 22:02

Har också problem med min nya 1.1.2:a, jailbreak:en fungerar klockrent men när det kommer till sms:a och ringa blir det problem.

Har ett Black StealhSim. När jag ska ringa så måste jag lägga till en kontakt först, trycker jag bara på keypaden så stänger den bara ner till home screen. Och när jag ska sms:a så kommer jag bara tillbaka till home screen med?

Har läst lite på forumet och fattar att en lösning är att ladda ner iWord men kruxet är att jag inte har tillgång till trådlöst på en vecka typ, finns det någon annan lösning?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-01-21 22:44

Det jag vet funkar är just iWorld programmet. Då ska de fel du beskriver upphöra. Så en trådlös internetuppkoppling är vad du behöver.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-21 23:22

iWorld löste mina problem med krashning av sms.

Kan dock tillägga att problemen inte slutat helt för det, då jag lagt in svenska ordlistan men inte kan välja just svenska ändå, och att jag lagt in formatering för svenska nummer men inte det fungerar heller. Kan inte heller installera program via iBrickr men det kan jag väl leva med...

Senast redigerat 2008-01-21 23:40
1
Bevaka tråden