Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket grafikkort för senaste spelen i Vista?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-01-20 11:15

Står inför valet Mac Pro VS PC

Jag har förstått att man kan använda windows vista på Mac maskiner, går det även
att spela de senaste spelen... vilket grafikkort ska man välja för att vara säker på
att det funkar?

Vilsen skäl behöver hjälp!

P.S. Har aldrig ägt en mac, Krånligt?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-20 12:25

Ett 8800.
Kanske skulle du kunna sätta in 2st 8800 och köra SLI i Windows också, men det kommer nog inte fungera i osx, där fungerar de bara som 2st separata kort isådana fall. Men jag låtar detta vara ett stort kanske till någon kan bekräfta om det stämmer eller inte.

mm visst går det att spela spel på Mac i samma utsträckning det gör på en motsvarande PC. Om detta är ditt primära användningsområde och du tänker sitta mest med Windows rekommenderar jag dock PC istället. Det blir billigare.

  • Oregistrerad
  • 2008-01-20 23:18

Tänk på att Apple inte supportar Windows för oss som vill köra lite mer "serious". Exempelvis klarar inte Windows av att hantera fläktarna i MacPro - Vilket garanterat kommer behövs om du vill lira dom senaste CPU och GPU intensiva spelen

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-21 12:11

Du har inte övervägt att köpa en Mac med lite mer "normal" prestandanivå (kanske en MacBook), och komplettera med en Xbox 360 alternativt en Playstation 3? Personligen så anser jag att det är den perfekta kombinationen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-21 13:00

Kör spel på en MBP och har lite problem med att grafikkortet hela tiden går på högvarv, vilket medför att datorn blir lite väl varm. Önskade att Apple kunde släppa en drivis som fixade det.

1
Bevaka tråden