Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

snika på grannens trådlösa..

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har hittat ett nät som verkar öppet hemma kan jag ansluta iPhonen till det ? hur gör jag måste jag göra några inställningar ?

Ursprungligen av nionittisexan:

Har hittat ett nät som verkar öppet hemma kan jag ansluta iPhonen till det ? hur gör jag måste jag göra några inställningar ?

Har du ens SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖKT på "wifi" innan du postar?

(Är det nån mer än jag som är trött på att det ramlar in mer och mer och mer och mer och mer och mer och mer och mer och mer och mer och mer folk här som inte verkar bry sig ett skit om att ta reda på forumregler, söka efter trådar och kolla runt vad forumet innehåller?)

Ursprungligen av theplague:

Har du ens SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖKT på "wifi" innan du postar?

(Är det nån mer än jag som är trött på att det ramlar in mer och mer och mer och mer och mer och mer och mer och mer och mer och mer och mer folk här som inte verkar bry sig ett skit om att ta reda på forumregler, söka efter trådar och kolla runt vad forumet innehåller?)

Nja, så farligt är det väl inte?
Vissa saker tål att tas om, i modernare tappning.

Men visst, detta har säkert dryftats. En funktion för att märka inlägg som "svar på frågan" skulle säkert göra det mindre jobbigt att leta igenom gamla trådar med mycket socialt snack och axelklappningar. Men det är ju det som gör ett forum, annars hade ju det vart en Wiki av alltihop. Nackdelen är att det blir svåröverskådligt och krävande att hitta rätt. Men nu har vi väl en hygglig sökfunktion, så visst tycker man att det borde gå att söka på de mest elementära frågorna istället för att formulera nya.
Men, som sagt, jag störs inte särskilt mycket av det.

Ursprungligen av nionittisexan:

Har hittat ett nät som verkar öppet hemma kan jag ansluta iPhonen till det ? hur gör jag måste jag göra några inställningar ?

Är det inte låst så kan du förmodligen ansluta till det bara genom att välja "anslut" eller vad det nu står (kommer inte ihåg). Kom förstås ihåg att det finns de som lämnar sitt nät öppet och sedan har datorer som snappar upp dina lösenord osv. Men det kan du förstås ställa i relation till att snika på någon annans nät...

1
Bevaka tråden