Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag på NAS

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2008-01-16 20:02

Hej!
Jag har två stycken spitter nya IDE diskar som jag köpte för att använda med netgear cs101.
D va ingen bra grej att göra märkte jag ganska snart....
Jag behöver nu köpa en annan NAS med plats för två stycken IDE diskar och som fungerar med FTP men vet inte alls vad jag ska välja. Finns det någon som vet någon bra nätverksdisk?? Måste vara plats för två stycken IDE diskar...:)

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-01-17 14:32

Som du tyværr mærkte før sent så har SC101 inte MAC stød

Tyværr så verkar de flesta IDE NAS kabinett førsvunnit till førmån før SATA. Ett alternativ ær att konvertera med ett par sådna hær:
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010115917

Men sedan gæller ju det att hitta ett kabinett dær de får plats....

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-01-18 12:28

Det där skulle ju kunna fungera! Men som sagt det gäller ju att det finns utrymme i kabinetten.

Tack!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-18 23:53

Nu när Drobo sälj i Sverige (har glömt vilka det var som säljer den, men det var en
Mac-försäljare) så finns det inte så mycket anledning att köpa nått annat. Engadget tycker att det är den bästa NAS som finns.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-01-19 00:20
Ursprungligen av bengtb:

Nu när Drobo sälj i Sverige (har glömt vilka det var som säljer den, men det var en
Mac-försäljare) så finns det inte så mycket anledning att köpa nått annat. Engadget tycker att det är den bästa NAS som finns.

Jomen...Drobo är väl bara usb? En riktig NAS är nätverkskopplad. Vet inte Engadget vad NAS är för något :-D.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-01-19 00:27
1
Bevaka tråden