Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ryktestråden om tänkbara nyheter på MacWorld SF 2008

Tråden skapades och har fått 256 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Adrian B:

Jag är förvånad att ingen annan verkar tycka det är en stor grej att iPhone Alley påstår att dom har livesändning av keynoten som jag skrev om tidigare i tråden. Det är ju en jättegrej!

Man kommer hinna se Apple-loggan, sen en gigantisk gorillavakt som springer mot kameran, sen några nördars hjälplösa skrik, sen myrornas krig

Ursprungligen av Adrian B:

Jag är förvånad att ingen annan verkar tycka det är en stor grej att iPhone Alley påstår att dom har livesändning av keynoten som jag skrev om tidigare i tråden. Det är ju en jättegrej!

Om det stämmer så är det grymt!
Sen kan man ju aldrig veta om de klarar trycket. Kommer nog vara en del som försöker se streamen.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2008-01-15 13:57
Ursprungligen av Adrian B:

Jag är förvånad att ingen annan verkar tycka det är en stor grej att iPhone Alley påstår att dom har livesändning av keynoten som jag skrev om tidigare i tråden. Det är ju en jättegrej!

Jag tolkar http://www.apple.com/ som att det kommer vara live oxå..

Ursprungligen av etna:

Jag tolkar http://www.apple.com/ som att det kommer vara live oxå..

Afternoon står det ju. Keynoten är klockan 0900; knappast "afternoon". Det syftas på videoströmmen som dyker upp ett par timmar efter keynoten har slutat.

Ursprungligen av etna:

Jag tolkar http://www.apple.com/ som att det kommer vara live oxå..

Då tänker du lite fel. Apple säger ju att dom kommer att lägga upp video först på eftermiddagen, men keynoten går ju på morgonen. Så hur ska det vara live då?

10.5.2 kommer i slutet av Januari så den kommer inte idag.

Jag hoppas på:

Ny tunn Powerbook
iTS i hela Europa för samma pris och samma innehåll.
Och kanske men mest en förhoppning: iPhone i hela Europa.

Inget "One more thing". Det slutade Steve med för många år sedan.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

10.5.2 kommer i slutet av Januari så den kommer inte idag.

Ren gissning eller har du en källa?

Jag har en källa som jobbar på ett fruktföretag och det är inte Chiquita.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag har en källa som jobbar på ett fruktföretag och det är inte Chiquita.

Fyffes? Steve borde ju nämna det idag för att lugna sina användare så vi får väl se.

dom som ligger bäst till för en uppdatering/ersättning ses här:
http://buyersguide.macrumors.com/

Oj va spännande!! Hoppas på iPhone SDK och en ny Apple TV! Detta kommer bli en riktigt bra kväll framför Macen!

Förresten, för dom som väntar på MacBook Pro: Intel verkar ha seriösa problem att leverera Penryn om man får tro ryktena. Det är ju inget Apple kan styra över, men även om det kommer en ny MacBook Pro ikväll så tror jag det blir lite leveranstid, om inte Apple lyckats säkra ett stort lager processorer.

Engadget: Intel experiencing worldwide Penryn delays?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-15 17:06
Ursprungligen av Adrian B:

Förresten, för dom som väntar på MacBook Pro: Intel verkar ha seriösa problem att leverera Penryn om man får tro ryktena. Det är ju inget Apple kan styra över, men även om det kommer en ny MacBook Pro ikväll så tror jag det blir lite leveranstid, om inte Apple lyckats säkra ett stort lager processorer.

Engadget: Intel experiencing worldwide Penryn delays?

Damn it! Jag som idag har sålt min MB till sambon... Tur att den är kvar i hemmet i alla fall.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-15 17:10

KANSKE DET HÄR APPLE MENAR AIR ?:

Sony har ett alternativ till trådlös USB
Transferjet kallar Sony en ny teknik för trådlös kommunikation och snabb överföring av stora mängder data mellan olika apparater.

Transferjet kan ses som en direkt konkurrent till den trådlösa USB-standarden som Intel, Microsoft, HP, Samsung och andra stora aktörer stöder.
Enligt Sony är Transferjet en extremt enkel trådlös teknik, som eliminerar behovet av komplicerad installation och handhavande. Exempelvis ska det räcka att snudda vid en TV-apparat med en digitalkamera för att de lagrade bilderna ska dyka upp på bildskärmen.

Transferjet-tekniken är baserad på induktion och erbjuder bandbredder på upp till 560 megabit per sekund. Den effektiva bandbredden är dock något lägre, 375 megabit per sekund. Någon längre räckvidd har inte Sonys Transferjet-teknik. Mer än tre centimeter ifrån varandra får de trådlöst kommunicerande apparaterna inte befinna sig.

Som jämförelse kan nämnas att den kommande trådlösa USB-standarden har en specificerad bandbredd på upp till 480 megabit per sekund och en räckvidd på tre till tio meter.

Så frågan är om det är en direkt konkurrent till wireless USB eller ett alternativ till den standard som flertalet större dator- och IT-aktörer har ställt sig bakom, som Sony har presenterat med sin Transferjet-teknik.

Sony har för vana att gå sina egna vägar, vilket man har visat med bland annat Betamax, Blu-ray och egna minneskortsformat, och som nu med Transferjet.

  • Medlem
  • 2008-01-15 17:21
Ursprungligen av REP:

KANSKE DET HÄR APPLE MENAR AIR ?:
Mer än tre centimeter ifrån varandra får de trådlöst kommunicerande apparaterna inte befinna sig.

Om så är fallet kan vi nog vara ganska säkra på att det inte är det apple menar.

Ursprungligen av odelsteken:

Damn it! Jag som idag har sålt min MB till sambon... Tur att den är kvar i hemmet i alla fall.

Det har ju hänt tidigare att Apple köper upp stora mängder eller allt tillgängligt av någon komponent för att de skall börja sälja dessa i någon artikel. Detta hände med iPod G5 och 60GB diskarna vad jag kunde förstå då.

Alla dessa ryken, jag har läst alltifrån Mac-tablets till Macbook Pro, Macbook Air och andra modeller.

Vilket rykte är mest trovärdigt? Personligen tror jag inte på att en "tablet" kommer att lanseras.

Ursprungligen av Patrik D:

Alla dessa ryken, jag har läst alltifrån Mac-tablets till Macbook Pro, Macbook Air och andra modeller.

Vilket rykte är mest trovärdigt? Personligen tror jag inte på att en "tablet" kommer att lanseras.

jag tvivlar på tablet också ... Apple saknar helt klart en tablet i sitt sortiment men deras produkter skall ju vända sig till en större publik och tablet är ju mer för digital artist som vill ha ett digitalt paper .. om Apple skall lansera en tablet så bör den vara så att många vill ha den inom olika områden ...

Europerisk press är ju inbjudna till London för live keynote stream ... så det är ju något som är aktuellt för både USA & Europa ...

och vad kan det vara ...

iTunes med film hyrning, utökat utbud i Europa av filmer ..
ny eller updaterad Apple TV för att gå hand i hand med den nya tjänsten
ny eller uppdaterad iPhone. om ny 3G/WiMax om uppdaterad(firmwire) stöd för hyrda filmer ..

Jag tror inte på många produkter på MacWorld .. föra MacWorld släppte Apple 2 saker .. AppleTV & iPhone .. så mer än så lär vi nog inte se ...

personligen vill jag se ny iPhone med Global lansering

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-15 16:10
Ursprungligen av Tussen69:

personligen vill jag se ny iPhone med Global lansering

Det vore väl häftigt. En lansering av iPhone rev.B utan någon koppling till något telebolag

Ursprungligen av Patrik D:

Vilket rykte är mest trovärdigt? Personligen tror jag inte på att en "tablet" kommer att lanseras.

Jag håller i princip kvar vid mitt tidigare inlägg förra veckan med förutsägelser. Mest troligt är en ny tunn MacBook av något slag samt hyrfilm på iTunes Store.

Jag tror inte på en tablet-dator ikväll. Även om det fanns rykten om iPhone 2 så tror jag fortfarande inte på det. En iPhone med 16 GB skulle inte förvåna (men som i övrigt är likadan som dagens).

Det som tillkommit sedan dess är hela den här "something in the air"-grejen. Svårt att veta riktigt vad det syftar på. Jag gillar Grubers idé om en ständig uppkoppling, kanske via Wimax eller liknande.

Jag hoppas på en helt ny AppleTV, vet inte om jag vågar tro det, men det vore väldigt bra.

  • Medlem
  • 2008-01-15 15:39

Om iPhone Alley av någon anledning skulle gå ner så finns liveströmmen även på:

http://www.ustream.tv/channel/macworld-2008-live-keynote-stream

/P

Ursprungligen av Adrian B:

Jag hoppas på en helt ny AppleTV, vet inte om jag vågar tro det, men det vore väldigt bra.

Även jag håller tummarna för en ny atv. Känns som om det är mer troligt att, something in the air anknyter till det än till en subnotebook

Ja, temat för årets Macworld verkar absolut bli digital media/nöje,

- Uthyrning av filmer på iTunes (bara i USA troligen), start idag
- Om man köper vissa DVD filmer så kan man kopiera filmen till iTunes, troligen med start idag i USA
- Ny uppdaterad Apple TV, kanske med stöd för DVR, släpps idag. Kanske med Blu-Ray, vem vet.

Min dröm:
TV-serier och filmer i hela Europa med start idag. Ny teknik av Apple för att lättare kunna ha 30 olika språk (undertexter) i en film, med andra ord behövs bara en fil för hela iTunes Store, länder som vill ha dubbade filmer och TV-serier få lära sig engelska eller lära sig läsa undertexter.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-15 15:01

Jag önskar det dyker upp Keynote Live på en av många BBC kanaler satellit
http://www.lyngsat.com/freetv/United-Kingdom.html

Jag tror inte det, för det är krypterat endast för pressen i BBC studio

Varför bara för Europeiska pressen ?
Dyrt att sända till flera länder är det troligen

Nu ligger Apple store nere...

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Nu ligger Apple store nere...

Ja se på tusan, både svenska och amerikanska. Det var oväntat tidigt. Ska den verkligen ligga nere i 4-5 timmar?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-15 16:00
Ursprungligen av Adrian B:

Ja se på tusan, både svenska och amerikanska. Det var oväntat tidigt. Ska den verkligen ligga nere i 4-5 timmar?

Nej, den brukar ju öppnas upp igen medan keynoten fortfarande håller på faktiskt.

Ursprungligen av boris91:

Nej, den brukar ju öppnas upp igen medan keynoten fortfarande håller på faktiskt.

Jaha, och när har det hänt? Den brukar vanligtvis öppna en timme efter keynoten.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-15 16:42
Ursprungligen av Patrik D:

Jaha, och när har det hänt? Den brukar vanligtvis öppna en timme efter keynoten.

När Steve presenterade nya iMacs. Det var väl inte så länge sedan?

Ursprungligen av boris91:

När Steve presenterade nya iMacs. Det var väl inte så länge sedan?

Men det var ju knappt ett event, det var ju en presskonferens det går ju knappast att jämföra med detta stora event.

Bevaka tråden