Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Duties and customs efter beställning hos int-orders?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-15 14:00

Blev av med min iPhone under thailandvistelsen och beställde således en ny. Senast jag köpte beställde jag två stycken och det gick smärtfritt ända fram till dörren. Efter ett par veckor kom en faktura på 450kr från Fedex som jag betalade. Exakt vad det var för vet jag inte.

Hur som helst, den här gången fick jag ett mail från international-orders där de skriver "Unless Fedex receives payment for customs and duties your package will be returned to US at your expense." och sen ingen mer information. Någon mer som råkat ut för detta? Ska ringa fedex sen och höra vad som försiggår men har inte tillgång till telefon just nu och tänkte höra om fler varit med om samma. Har bara hört om många som fått brev sådär i efterhand som jag fick.

Vill ha min telefonjävel igen Förlorade en del av mig när den blev stulen

Vad det säger är att om du inte betalar moms och liknande till fedex så kommer dom att skicka tillbaka den och detta får du betala, helt enkelt om du inte betalar det du ska så får du inte din telefon. Inget konstigt.

hoppas du slipper betala moms på iphonen, verkar vara ungefär 50/50 om man får betala eller inte.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-15 16:26

Fuck. Moms åkte jag på ca 1000 kr och kunde därmed ha köpt en 1.1.1 telefon i Thailand lika gärna. Förbannat....

1
Bevaka tråden