Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar detta RAM-minne i iBook G4?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Fick presentkort på net2world och tänkte då köpa mer ram minne till min kära ibook och vad jag fattat av lite olika trådar så kör den på DDR(1) pc2700 333mhz ram minne(?).

Så jag har kollat lite på net2worlds hemsida och hittat detta:

SODIMM DDR 400 1024MB (ADATA) - 695kr

Det jag då undrar är om det går att köra det i Ibooken utan problem eller om det då är för snabbt?

bäst är nog att matcha så exakt som möjligt som dessa: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=312024

men kan man inte använda det minnet? tror inte jag har råd till minne annars..

Tror det ska gå men är inte säker. Någon annan kanske vet?

verkar inte vara så många som bryr sig om o läsa tråden... e nog trötta för alla andra trådar om vilka minnen o så ^^ ... men skulle gärna vilja veta ganska snabbt, vill ju att min ibook ska bli snabbare så snabbt som möjligt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-26 17:19

Använd kingstons guide till rätt minnen. Gå in på Dustin Home så kan du kolla där om det passar.

jag vet vilka minne man ska ha om man ska ha rätt mhz på minnena men jag vill veta om det minnet jag skrivit om längre upp fungerar i datorn..(!)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-01-06 01:16

Vi vet inte, det är därför vi rekommenderar att du utgår från Kingstonguiden på komplett (eller dustin, det är samma guide).

Sen kan du köpa minnet guiden rekommenderar vart du vill.
Dock låter 700 spänn för 1 GByte ram dyrt, jag betalade 600 kr för 2x1 GByte ram för några månader sedan.

SODIMM ddr minnne? dom är dyrare än ddr2 minnena...

Ju äldre och omodernare en minnestyp blir, desto dyrare. Se bara vad PC100/133-minnen kostar nuförtiden.

Hos Crucial kostar 1 GB till iBook G4 62 Pund, dvsungefär lika mycket som när jag (på annat håll) köpte 1GB till min iBook för ganska exakt tre år sedan. (http://www.crucial.com/uk/store/listparts.aspx?model=iBook%20%28G4%201.2GHz%29)

tänkte bara säga nu att jag köpte minnet på net2world och det funkar hur bra som helst, så nu har jag 1.5gb ram

1
Bevaka tråden