Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Montera 320 GB hårddisk i MBP 17"?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-08 12:42

Jag har beställt en MBP 17", får den i morgon. Beställde minsta hårddisken (160 GB) eftersom jag tyckte Apples påslag var väl stort för de större diskarna. Nu prisjaktar jag lite och hittar en Western Digital Scorpio 320GB 5400RPM SATA 2,5" för bra pris. Modellen ska passa, det jag undrar är om den kanske utvecklar mer värme än datorn klarar, eller liknande … någon som vet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-08 13:23

Har dessutom läst att Western Digital har någon egen anti-shock som tydligen konfliktar med MBP:ns motsvarande system, och att man ska stänga av datorns anti-shock om man sätter i en WD-disk. Någon som testat?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-18 07:37

Hej,

Har monterat en WD 320 GB i min 15" MBP.
Lufthålet i disken sitter inte på samma plats som på den gamla, detta medförde att bandkabeln ligger ovanpå lufthålet och täpper till det. Jag löste detta genom att sätta en liten remsa från en post-it lapp på båda sidor av lufthålet och därigenom skapa en luft-tunnel. Jag vet inte hur petigt det är om hålet täpps till, men det sitter ju där av någon anledning...

Var läste du om anti-shok/motion sensor problemet?
Jag har också läst någonstans att det kan bli en konflikt med Macens Motion sensor, men hittar det inte igen.

Inga problem med värmen, MBP klarar värmen från en 7200rpm disk som bör bli varmare än den här med 5400rpm.

/Christer

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-23 10:19
Ursprungligen av cohlin:

Var läste du om anti-shok/motion sensor problemet?

http://www.engadget.com/2007/10/31/western-digital-rolls-out-320gb-2-5-inch-scorpio-hard-drive/

Kolla användarkommentarerna längst ned.

Tack förresten för ditt svar, det var bra info!

1
Bevaka tråden