Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hjälp akut iphone som knepat pga sbs, customize sems to have killed my iphone

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

PROBLEM snälla hjälp. Sitter inte hemma med luren och har typ halva batteriet kvar om det skulle finnas någon lösning jag ej tänkt på?

Sceanrio: har installerat customize 111 på en 112 firmware... det funkade i sig bra men nu var jag dum och lade in även vanliga customize... det resulterade i:

Luren blev svart inga programikoner eller dock. Det står Ipod i vänstra hörnet iställt för Nätlev. och wlan symbolen är kvar. thats it!!! dubbelklickar jag på homeknappen kommer jag in i ipoden... pm någon ringer mig kan jag komma in i adressboken(och därigenom surfa via att lägga till en webbadress i en kontakt, ung. som prefs:// vilka jag då också kommer åt de ser lite fattiga ut och innehåller typ ipod, video, och lite inställningar... allt gällande nät är borta(fast verkar fungera)

Oh well är det bara att börja om från början igen?? kan man komma in i installern via safari btw? då skulle jag kunna avinstallera och se om det gör skillnad...

Övriga tipz?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-01 13:43
Ursprungligen av closetland:

PROBLEM snälla hjälp. Sitter inte hemma med luren och har typ halva batteriet kvar om det skulle finnas någon lösning jag ej tänkt på?

Sceanrio: har installerat customize 111 på en 112 firmware... det funkade i sig bra men nu var jag dum och lade in även vanliga customize... det resulterade i:

Luren blev svart inga programikoner eller dock. Det står Ipod i vänstra hörnet iställt för Nätlev. och wlan symbolen är kvar. thats it!!! dubbelklickar jag på homeknappen kommer jag in i ipoden... pm någon ringer mig kan jag komma in i adressboken(och därigenom surfa via att lägga till en webbadress i en kontakt, ung. som prefs:// vilka jag då också kommer åt de ser lite fattiga ut och innehåller typ ipod, video, och lite inställningar... allt gällande nät är borta(fast verkar fungera)

Oh well är det bara att börja om från början igen?? kan man komma in i installern via safari btw? då skulle jag kunna avinstallera och se om det gör skillnad...

Övriga tipz?

Har du ssh installerat borde du kunna gå in och plocka bort Customize. Jag tror inte det är något fel på telefonen, bara Customize som har gömt allt.

Ursprungligen av kenjon:

Har du ssh installerat borde du kunna gå in och plocka bort Customize. Jag tror inte det är något fel på telefonen, bara Customize som har gömt allt.

Har tagit mig in via SSH och manuellt tagit bort båda Customize app filerna utan förändring,...

Även försökt nyttja safari som app. launcher genom att ta hela sökvägen private/var/applications/installer.app men då säger safari att den ej kan öppjna pga att det är en intern fil

bah orkar itne ominstallera :S

Senast redigerat 2008-01-01 14:29

har tagit bort(och lagt till då det ej gjorde skillnad) båda Customize programmen via SSH....

Fler idéer?

nlev lite fel... kolla två steg ovan,

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-01 17:41

Hade du sökt på customize så får du upp bland annat denna tråd:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/227850-programsymboler-dolda-foer-alltid.html?highlight=customize

Problemet du har nu är att du har tagit bort Customize, du behöver lägga tillbaka programmet och köra det igen via terminalen.

mja fast jag tror inte detta är problemet.. tack ändå.

fick fram en amerikans tråd som jag postat i nu... för de nyfikna:

http://modmyifone.com/forums/showthread.php?p=140558#post140558 (iphone blir till ipod)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-07 13:26

Starta Installer via ssh

Hoppas det redan fixat sig men om inte kan du testa att logga in på iPhonen med ssh och den vägen starta installer.

1
Bevaka tråden