Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BMW Samarbete?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittar följande i Metro den 2:e Januari 2008.

Klurig teknik ett växande körproblem.

Gränssnitten i GPS:erna är så dåligt att folk blir stressade...

Slutklämmen är underbar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-06 12:16

Hehe, verkligen. Problemet är att användbarhet inte säljer. Det gör däremot en lång lista med finesser. Och design. Frågar man runt lite bland folk som bytt till Mac om varför de gjorde det blir oftast svaret "för att de är snygga".

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-06 12:17

Haha, det är så sant. Världen hade varit så mycket vackrare (och mer användarvänlig) om Apple fått designa mer prylar.

Jag börjar bli så gammal (?!) att jag tycker att en lång lista med finesser inte är värd piss om man inte kan använda funktionerna.

Efter att ha dratt en provrunda med ViaMichelins kartläsar-GPS-gunk-låda och känt på det gränssnittet så är jag helt övertygad om att vad som än görs så kan det inte bli sämre. Ngt mer ogästvänligt har jag inte vart med om - men så är det ju lite arrogant franskt också.

Jag tror att "vanligt folk" lägger "för att de är snygga" som en åsikt om systemet - alltså inte bara datorns utsida. Kanske blandar de samman "snygg" med "elegant", OS X är ju utan tvekan betydligt mer elegant än konkurrenterna.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-06 15:35

Nja jag tror att det finns både och. Finns många teknik freaks som bara kollar vilka tekniska funktioner en apparat har men om den är lätt att använda spelar ingen roll. Sen är det många fler som vill ha något som är lätt att använda men kanske inte har dom senaste finesserna. iPhone är ett bra exempel.

Just BMWs navigation är så uselt att det gör ont att båda använda och att se på och med BMW priser så är det på gränsen till kriminellt.

//Rob

BMW kunde börja med att göra sin webbsajt och "Bygg din BMW" kompatibel med Mac. De har förlorat mig som kund på sin nonchalans (735iL, 850i, Z3 och nu senast X5).

Därefter kan de gå vidare och lära sig göra multimedia Mac-kompatibelt. Hur i hela helsifyr lyckas de göra en multimedia-reklam-cd för Mini så att den bara fungerar med Pese? De måste ansträngt sig för att hitta lösningar som verkligen inte fungerar. Kanske det är medvetet.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-01-06 17:29
Ursprungligen av Claes Magnusson:

De måste ansträngt sig för att hitta lösningar som verkligen inte fungerar. Kanske det är medvetet.

Det där är BMW-standard, allt dom snickrar ihop fungerar på det viset, försöker man laga en BMW själv så blir man helt galen, synd bara att deras bilar är helt underbara när dom fungerar så man inte kan låta bli att ha en i alla fall

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-06 20:14
Ursprungligen av Claes Magnusson:

BMW kunde börja med att göra sin webbsajt och "Bygg din BMW" kompatibel med Mac. De har förlorat mig som kund på sin nonchalans (735iL, 850i, Z3 och nu senast X5).

BMWs svenska sida är helt sjuk dålig. Men det struntar dom i, även när den tyska sidan blev utesluten från googles index pga att dom använda javascript referals på alla sidor gjorde dom ingenting.

I alla fall så verkar konfiguratorn fungera i Firefox på Macen även om det inte är särskilt bra.

Jag hoppas att många tar efter Apple och försöker göra produkterna lättare att använda.

//Rob

Det ryktas att Apple har samarbetat med Volkswagen redan. Se här: http://www.engadget.com/2007/11/16/is-the-vw-space-up-interface-developed-by-apple/

1
Bevaka tråden