Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic Studio 8 + systemkrav. Räcker det?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er.

Vill gärna hörs vad ni kör Logic Studio 8 på för utrustning. Jag har blivit väldigt sugen på att byta upp mig men vet inte om min dator kommer klara av det. Jag har en iMac G5 PPC, 1,9 ghz med 2,5gb ram. Enl Apples egna krav på utrustning ska det räcka, men vad händer när man kör lite pluggar?

Kör nu Logic Express 7 och visst muttrar datorn när man kör lite för mycket mjukvarusynthar och pluggar, men å andra sidan blandar jag mycket med "fysiska" synthar också så jag är inte beroende av att allt ska gå "internt".

Tror ni det funkar? Erfarenheter och tips mottages tacksamt.

MVH
Andy

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-01-05 17:36

det skall nog puttra på bra. men det beror som sagt på
de pluggar du använder. skulle bli väldigt förvånad
om du kunde köra många space och låta det gå smärtfritt

Å andra sidan, kör man 4-5 space designers och bara använder dom som send räcker dom långt. Förvånansvärt många sitter av nån anledning och lägger reverb som insert....
5 space designer är som att ha 5 utmärkta hårdvaru-reverb inpatchade. Sen kan man ställa upp buffer size till ett högt värde, det hjälper också.

Låter på er som att man borde skaffa, köpa och ha ett Logic då..?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-01-08 17:58

japp. om man känner för att köra logic dvs.

..och det känner man ju för..

Tackar

Kommer nog rulla hyffsat. Har en G5 1,6 med 4gig i ram och det är gränsfall. Funkar men inte mer.

1
Bevaka tråden