Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hallåjjsan

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallåjjsan,
är en liten grabb på 17 år som nu har hittat hit - hoppas ni inte tycker det är skit att en liten "hobbit" kommer och lägger sig i...
Fritiden går till mestadels till att sitta framför datan där jag designar saker - såsom webbsidor, reklamgrejjer och profilstrunt... Håller även på med innebandy stor del av tiden där jag är både spelare och ledare (två olika lag då :passå;) )
Håller på o startar upp ett litet bolag på egen hand just nu men nu gör jag bara referensarbeten än så länge så man har något att visa upp sen när man drar igång.

Mac då, ja du - första datan var väl farsans, en mac (en sån där CRT-skärm med inbyggd data, svart va den) men den dess har det faktiskt och tyvärr bara blivit PC. men ju längre tiden går desto mer vill jag ha en Mac. Hört att man inte ska kunna lira spel och så som det går att göra på PC och att saker inte funkar till dom - men jag tvekar lite på detta. Kanske därför jag är här, veta mer innnan jag köper - för det är ändå lite skillnad.

Jävlar vad jag skriver, nu får jag sluta,,, Tack för mig - ses i forumet!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-04 07:43

Hej och välkommen till forumet. Jag är ingen Gamer och har ingen erfarenhet av datorspel varken för PC eller Mac. Men mitt intryck av det man har läst här på forumet om spel på Mac, så funkar det mesta. Kanske inte exakt lika bra, men nästan. Du kan ha både OS X och Windows på de Macar med Intelprocessorer. Och om man kör spel i Windows på en Mac, så bör det funka rätt bra. Finns många spel för OS X också. Men här kan nog andra ge bättre och mer utförligare svar.

För övrigt, så finns det motsvarande program i OS X som för Windows. Några undantag kan finnas. Skulle något program som du inte kan vara utan inte finnas för OS X, så kan du ju köra Windows på Macen och då köra önskat program. Men för din grafiska produktion, så funka t ex Adobeprogram lika bra!

Om man inte vill boota för två olika system, så finns t ex Parallels och VMWare Fusion, för att kunna öppna fönster i OS X med Windowsinnehåll. Asch, har glömt vad detta kallas för...

Senast redigerat 2008-01-04 11:41
Ursprungligen av Reisan:

...
Om man inte vill boota för två olika system, så finns t ex Parallels och VMWare Fusion, för att kunna öppna fönster i OS X med Windowsinnehåll. Asch, har glömt vad detta kallas för...

Virtualisering? Emulering?

Hej och välkommen

välkommen tillbaka till den ljusa sidan

Ursprungligen av Ipod_Lover:

välkommen tillbaka till den ljusa sidan

hehe, tackar tackar

1
Bevaka tråden