Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Födelsedagsutskick

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inget jätteallvarligt fel, men jag blev idag gratulerad på min födelsedag av 99.se, trots att den inte infaller idag. Jag har inte angivit min födelsedag i mina kontaktuppgifter, så jag antar att skriptet/jobbet som skickar ut gratulationsbrev skickar till alla som inte angett födelsedag 1:a januari.

jag fick också!
11 månader för tidigt, men trevligt på nåt sätt jallafall.

Jag tyckte i o f s också att det var trevligt, så det kanske är en bra funktion...

Har ni ställt in rätt datum då i eran profil?

http://www.99.se/profile.php?do=editprofile

Jag har inte angett någon födelsedag alls, så då borde det kanske inte skickas ut något meddelande över huvud taget.

Jag vet inte om den ställer 1/1 i sådana fall, det är ju bara koll på länken jag angav där uppe, för nått måste vara ifyllt.

Intressant... 1/1 var förifyllt, men det går att välja blankt datum, så jag gjorde det nu. Dessutom var jag tvungen att fylla i mitt namn och adress, som av någon anledning var blanka. Detta användarkonto är från början ett ipod.se-konto, det är kanske därför det strular.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-01 16:05

Inget värde blir antagligen satt till 1900-01-01 eller liknande i databasen, eller så översätts nullvärden till något 19xx-01-01 när födelsedagshälsningen körs.

1
Bevaka tråden