Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varm Ibook G4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har den på "anpassad" så jag tror den anpassar cpu'n efter vad man gör då..
Fläkten går inte igång såvida jag inte har laddaren inkopplad och på "bästa prestanda".

Jag brukar ha den i knäet eller på bord, men det kvittar vilket av det, det blir lika varmt ändå, kanske nån grad lägre om den står på bord.

Men jag ska testa det du sa Bjarte om ad blockern. Du har ingen länk om var jag kan hitta den?

tack för alla snabba svar!

Senast redigerat 2007-12-20 22:58
  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-12-20 21:51

Jag har en likadan. Mitt tips är att skaffa en add-blocker som spärrar flash-reklam. Det är flashen som belastar CPU:n så att fläkten drar igång.

Jag hade en sån. Jag la märke till att insuget till kylningen lätt blev blockerat om man hade iBooken på mjuka underlag, typ i sängen eller soffan. iBooken behöver verkligen stå på ett hårt, plant underlag, helst en iCurve.

G4-processorn blir också varm om man har den på högsta prestanda. Ställ den på automatisk prestanda.

När den börjar bli varm så kan du också kolla i activity monitor om det är något program eller widget som fått tokspel.

Om du inte har massor med minne så ha inte för mycket saker igång samtidigt heller.

Och skaffa nyaste flash-player 9-uppdateringen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-20 22:10

Är inte 40-50 grader en normal arbetstemperatur för en processor? På min MBP ligger CPU:n på 52 grader vid en belastning på 4%.

Jag har den på "anpassad" så jag tror den anpassar cpu'n efter vad man gör då..
Fläkten går inte igång såvida jag inte har laddaren inkopplad och på "bästa prestanda".

Jag brukar ha den i knäet eller på bord, men det kvittar vilket av det, det blir lika varmt ändå, kanske nån grad lägre om den står på bord.

Men jag ska testa det du sa Bjarte om ad blockern. Du har ingen länk om var jag kan hitta den?

tack för alla snabba svar!

1
Bevaka tråden