Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökes: Instruktion hur man byter minne i MacBook

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-19 22:06

Är det svårt att byta minne i MacBook?

Har en helt ny MacBook (mellanmodellen) med standard 1gb. Tänkte uppgradera till 2 eller 4 gb, beroende på vad det kostar.

Vill bara veta om det är något jag klarar att göra själv eller om jag måste lämna in datorn, och om jag kan göra det själv, är det svårt och riskerar jag att ha sönder datorn?

Är det någon som har en länk till en grundlig instruktion med bilder?

Ja, jag har sökt på forumet!

Enkelt.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303721

Som du ser behöver du en PH0-skruvmejsel, gärna av hög kvalitet (hård). En jag hade från clas ohlson gick bara runt och gjorde nästan sönder huvudet på skruven. Riskera inte det; använd kvalitetsskruvmejsel!

Annan tråd om skruvmejslar:
http://www.99.se/koepa-mac-koeptips/105474-skruvmejsel-till-att-byta-minnen-pa-macbook.html?highlight=PH0

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-19 22:24

Tack för länken, klockrent! Dock inte uppdaterad, jag har en ny MacBook som ska klara 4gb men det står max 2gb, det är väl bara för att de inte uppdaterat texten.

Så en PH0 skruvmejsel från Clas Ohlson funkar inte så bra, var ska jag köpa den då?

Japp, den Macbook-modellen som kom i slutet av oktober i år klarar 4 GB minne.

Den förra modellen (november 06 - oktober 07) klarade 3 GB minne, men Apple låtsades som om den bara klarade 2.

2 GB var gränsen på de allra första Macbooksen med Core Duo.

Annars kan du söka på YouTube
Visa videos är väldig bra...

Följer det inte med tydliga intruktioner med datorn?

Ursprungligen av Adrian B:

Följer det inte med tydliga intruktioner med datorn?

Det hänger på vem man köpt av.

Instruktioner finns även tryckta på insidan av datorn, när man tar bort batteriet.

1
Bevaka tråden