Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ringsignaler i 1.1.1?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-16 18:34

Har provat alla möjliga metoder men inget funkar. Min iphone är upplåst med ifun.se:s upplåsningsmetod. Att konvertera om mp3 filer till ACC och därefter ändra på filändelsen till ringtones var inga problem. Inga problem fanns det heller med att få mina ringtones att synas i ringtones katalogen i itunes men när det gällde att synca så tog sagan alltid slut när ringtones skulle syncas. Det funkar helt enkelt inte. Felmeddelandet blir i stil med The song was not copied to the iphone because it cannot be played on this iphone. Happ...

Provade tom med iToner och då kunde jag överföra låtarna till iphonen men inte spela upp dem. FRUSTRERANDE!!!

Vad gör jag för fel? Har tom testat att göra ringtones med senaste versionen av garageband och det blir samma problem, vid synkningen förståss.

HELP, please

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-16 18:36

Ringsignalen får inte vara längre än 30 sekunder.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-16 21:39
Ursprungligen av ZiLi:

Ringsignalen får inte vara längre än 30 sekunder.

Det är de inte heller den senaste som jag skapade va 6 sekunder, samma resultat.

Testa programet iToner. Det kostar pengar, men det finns en demoversion att ladda ned. Fungerar perfekt!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-16 21:43
Ursprungligen av ztaafen:

Testa programet iToner. Det kostar pengar, men det finns en demoversion att ladda ned. Fungerar perfekt!

Som jag nämnde ovan så har jag redan provat med iToner men det funkar inte. Det funkar till skillnad från iTunes att överföra ringsignalerna till telefonen. Jag kan tom se dem under ringtones på själva telefonen men när jag väl försöker spela upp dem i telefonen så spelas ingenting. Samtidigt skapas ett annat dilemma. All import via iToner resulterar i att ringsignalerna ej visas upp under Ringtones i iTunes.

Helt sjukt hur jag efter alla försök inte lyckats än. Förstår inte vad som är fel

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-17 10:40

Nackdelen med iToner är att ringsignalerna jag lagt in försvinner när jag uppdaterar min musik med iTunes.

Vilket format har du på filerna, AAC? Har du alltså bytt ändelsen till m4r?

Det skippade jag, jag lät filerna heta .m4a och sedan lät iToner synka.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-18 02:33
Ursprungligen av hugolarsson:

Vilket format har du på filerna, AAC? Har du alltså bytt ändelsen till m4r?

Det skippade jag, jag lät filerna heta .m4a och sedan lät iToner synka.

gjorde exakt som du gjorde. dvs, bytte INTE till .m4r men funkade ändå inte.

Varför beter sig iTunes på det sättet? Varför går det inte att synca? Det måste ju finnas en förklaring till det

1
Bevaka tråden