Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedladdningsbara versioner av apple program?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag söker och söker men hittar inga nedladdningsbara versioner att köpa av logic express eller final cut express.

Jag föredrar detta sätt att handla den mesta mjukvaran, dels slipper man kartonger och strunt och när man ska installera så laddar man alltid ned den senaste versionen och slipper således uppdatera sitt "nya" program.

Sen innehåller en instruktionsbok av idag mestadels länkar till internetbasserat material lik förbannat så det finns egentligen inga förmåner med paketerad programvara mer än att stimulera våra samlargener. Och hur många har damm på sina kartonger?

Flera små program distribueras endast på detta sätt, men hur är det med lite större produktioner.

Jag säger inte att det inte finns, men var finns det? Jag finner icke och vill hitta.

Kan man ladda ner en olaglig version och sen köpa licens till den, dvs inte cracka den utan bara ge den sitt fullt lagliga serienummer?

Så, sluta flytta lådor som ändå bara huserar digitalt material

/j

Tidigare i höst har vi haft en del diskussioner/spekulationer kring om Apple kommer att börja sälja program genom iTunes. Har du läst den tråden?

Varför inte köpa och ladda ner program från Apple?

Låter som om dina tankar skulle passa bra i den tråden.

Ursprungligen av Jonkanon:

Kan man ladda ner en olaglig version och sen köpa licens till den, dvs inte cracka den utan bara ge den sitt fullt lagliga serienummer?

Det går att göra, men det är inget jag rekommenderar. Gör du så kan du inte vara helt säker på att de skivavbilder du laddar ner verkligen stämmer helt överens med originalskivorna. Någon kan ha mixtrat med dem för att t ex lägga in bakdörrar till din dator, visserligen ovanligt men inte alls otänkbart.

Där ser man, ska kolla tråden

sökte på nedladdningsbar mjukvara och då kom inte den tråden upp,

/j

1
Bevaka tråden