Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bra fungerar Tv-out på IPhone? Vilken kabel?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-12-13 02:57

Nu har man äntligen uppgraderat sig från 1.0.2 till 1.1.1 och tänkte dra ner till macoteket och köpa en tv-out kabel. Det fanns en tråd om detta vare sig man ska använda sig av komponent eller komposit, komponent är väl bäst, men fungerar det på iphonen?

Någon som verkligen testat TV-out på Iphonen, hur fungerar det? Är det tillräckligt bra kvalité för att se på?

Fungerat utmärkt. Klarar av både PAL och NTSC. startar du youtube så får du ut även dom filmerna på TVn.
Kvaliten är rätt ok, tänk på att upplösning inte är skyhög, 640 x 480. Jag har en kompositvideo-kabel, skillnaden mot komponent är inte så stor vid denna upplösning. Men komponent ger bättre bild. Du får även med en laddare till kabeln vilket kan vara bra fiffigt då du säkert saknar en svensk kontakt på din iPhone adapter.

Bildmässigt så har jag en långfilm på runt 1GB i H.264 komprimering och är det inte för mycket rörelse så känns det rätt ok, dock kan det bli lite "blockigt" vid stora förändringar.

Ursprungligen av hummel:

Bildmässigt så har jag en långfilm på runt 1GB i H.264 komprimering och är det inte för mycket rörelse så känns det rätt ok, dock kan det bli lite "blockigt" vid stora förändringar.

Vilket program använder du för att komprimera filmerna? Om du använder iSquint eller Visual Hub och drar upp kvalitén till "Hög" eller "Galet hög" så uppstår mer "block"-problem än om man använder "Normal". I alla fall när jag har testat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-13 10:27

Komponent eller komposit är bara en fråga om bildkvalitet och vad du har för utrustning att koppla iPhonen till. Men kom ihåg att de enda TV-out kablarna som fungerar i nuläget är de som säljs av Apple specifikt för iPhone or nya iPodar.

Kan man visa bilder från iphonen via tv-ut?

Ursprungligen av tharkun:

Kan man visa bilder från iphonen via tv-ut?

Näe, bara ljud funkar

(förlåt, fredagssprallig O:-) )

1
Bevaka tråden