Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fattar inte hur ljusstyrkan fungerar.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

jag fattar inte hur den "automatiska ljusstyrkan" fungerar. Jag trodde att om man sätter den i "on läget" så kommer den att justera ljuset efter hur mycket ljus det finns i rummet. Men varför gör den inte det då? Blir ganska jobbigt att ha den starka skärmen på max på kvällen.

Det trodde jag också först. Men det är bara när man går från viloläge och låser upp som den registrerar av dåvarande ljusförhållanden. Däremot är jag skeptisk till om den hä funktionen fungerar på min telefon. Tycker verkligen min är exakt lika ljusstark hela tiden. Aldrig sett någon skillnad.

/Jacob

ju högre man ställer in ljus-styrkan dessto sämre fungerar auto-funktionen. har du den på lägsta så justerar telefonen skärmen över hela "registret", har du den på högsta så har den inget att justera på så att säga. den utgår med andra ord från din inställning och går aldrig lägre än så. ställ in styrkan på lägsta och prova med en stark lampa eller något om ni är osäkra på om den fungerar... förvänta er dock inga megaresultat för det, en lampa är ganska svag jämfört med solen men ni borde iaf se en skillnad.

Jag försökte att testa den här funktionen och utgick ifrån extrema förhållanden. Men det vägrar helt enkelt att fungera. Märkligt.

/Jacob

det enklaste testet är ett kolmörkt rum. sätt telefonen i sleep, när du sen trycker på sleep/wake eller home för att låsa upp så ska ljus-styrkan vara väldigt stark för att sen dimma ner när du väl låst upp. syns väldigt tydligt på min telefon iaf.

1
Bevaka tråden