Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Redigera worddokument i iphone?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

finns det program där man kan läsa och redigera lite i word filer på iphone?

Jag kom nyss fram till en lösning som funkar via iPhone antagligen.
För att de ska funka behöver man

1. Ett valfritt mail konto på iPhone
2. Ett konto på Google Docs - http://docs.google.com/

När man har ordnat följande måste man ta reda på sin speciella e-mail adress på google docs. Den hittar man under knappen importera.

För att skapa ett dokument sen så skickar man det man vill att dokumentet ska innehålla via mail från iPhonen till den speciella adressen.

Skriv något och skicka meddelandet.
– Texten i meddelandet införs i ett nytt onlinedokument.
– Dokumentets namn blir ämnesrad i e-postmeddelandet.

För att titta på dokumentet surfar man till http://docs.google.com/m via safari på iPhone.

De kanske hjläper lite i alla fall. Du får gärna berätta lite om hur du tycker att de fungerar om du provar.

// Viktor B

tack för tipset. jag söker vidare dock efter ett program i iphone för att åtminstone läsa word filer. jag vet att man kan göra det via mailen på iphone men det verkar inte som om iphone kan spara mail filerna med attachment i iphone utan måste ut på nätet varje gång man vill läsa attacment. vet du om man kan ladda ned mailet och läsa attachment vid senare tillfälle utan att gå ut på nätet och ladda ned det igen?

  • Medlem
  • 2007-12-09 23:57

Det görs helt av sig självt. jag har aldrig ens fått någon annan lösning.

det borde göras av sig själv. det verkar dock inte som det gör det. när jag skickat pdf eller word filer som attachment och öppnat dem för att läsa med wi-fi uppkoppling går det bra men senare när jag öppnar samma mail går det inte att öppna attachment. när jag senare har wi-fi igen så går det att öppna attachment. dessutom tar det ju tid att ladda ned attacment som det märks när jag ska öppna dem. riktigt dåligt.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-12-10 16:17

Hmm, funkar fint att öppna PDF attachments jag skickat tidigare utan någon som helst internet connection.

1
Bevaka tråden