Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köptips,Tack :)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Min vän som jobbar på en reklambyrå har fått erbjudande om att köpa loss datorer från företaget. Alla datorer är MINST G6:or, utom eventuellt någon enstaka G5:a och det är förmodligen bara Power Macs/Mac Pros och eventuellt någon iMacdet gäller. Exakta prestandaspecifikationer kan jag inte uttala mig om. Gissar på att det är snäppet över standardkonfigurationer, men om man räknar på standardkonfigurationer, vad ska man betala (c:a) för en standardkonfigurerad
- Power Mac G6, välskött i bra skick
- Första generationens Mac Pro, välskött i bra skick
- iMac G5, välskött i bra skick
- Första generatoinens intel-iMac, välskött i bra skick

Jag tänker lite grann på kompabilitet i framtiden. Jag vet ju att de är kanondatorer i de flesta fall, men mitt ändamål, som kommer vara att använda som studiodator och en del webdesign, men även för att köra windows på så att man med ett schysst grafikkort kan spela bra spel. Därför är ju en Power Mac/Mac Pro mest intressant, för att man kan byta ut delar enklare än i en iMac. Men är en G6:a för uråldrig för att köra windows XP via bootcamp på? Är rätt ny på Mac och har själv en november-Macbook, så de tidigare processorerna kan jag ingenting om.

Tackar ödmjukast för att ni delar med er utav er kunskap och hjälper mig att komma närmare era nivåer!

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-12-09 02:08

Visste inte att det fanns G6:or i de gamla macarna

Ursprungligen av MacBro:

Visste inte att det fanns G6:or i de gamla macarna

Gamla och gamla vet jag inte. De är väl rätt så nya egentligen. Men de kom väl precis innan intelprocessorerna, antar jag. En kort period.

Nej, det finns inga G6:or, de sista var G5:or innan Mac Pro med intel kom.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-12-09 03:23
Ursprungligen av henkebarn:

Gamla och gamla vet jag inte. De är väl rätt så nya egentligen. Men de kom väl precis innan intelprocessorerna, antar jag. En kort period.

Nej...

Okej, så det finns alltså inga G6or över huvud taget? Då har jag missuppfattat honom och då är det väl isåfall G5or det gäller. Så då kan vi applicera frågorna jag ställde på G5or istället.

vad ska man betala (c:a) för en standardkonfigurerad
- Power Mac G5, välskött i bra skick
- Första generationens Mac Pro, välskött i bra skick
- iMac G5, välskött i bra skick
- Första generationens intel-iMac, välskött i bra skick

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-09 09:34
Ursprungligen av henkebarn:

vad ska man betala (c:a) för en standardkonfigurerad
- Power Mac G5, välskött i bra skick
- Första generationens Mac Pro, välskött i bra skick
- iMac G5, välskött i bra skick
- Första generationens intel-iMac, välskött i bra skick

Power Mac G5, 6.000-8.000 kr. Högsta prisexemplet inkluderar skärm.
1:a generationen Mac Pro, 14.000-16.000 kr. Högsta prisexemplet inkluderar skärm.
iMac G5, 3.000-5.000 kr.
1:a generationen Intel-iMac, 5.000-7.000 kr.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-12-09 11:51

Och för att svara på en av dina andra frågor så går inte bootcamp att köra på en mac med G5.

Du behöver ha en intel cpu i datorn för att det ska fungera att köra windows XP via bootcamp.

1
Bevaka tråden