Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera skiva i toast.. var tar den vägen?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Motala
  • 2007-12-05 20:48

Jag kopierade nyss en dvd-skiva i Toast Titanium.. Var läggs den temporära fil som skapas när man gör en kopia av en dvd?
Verkar inte finnas några inställningar för var de ska sparas iallafall? Tas de bort när man avslutar programmet eller ligger de kvar någonstans och isåfall var?

Converted Items i Toast

Kolla efter "Converted items"-mappen i inställningarna.

Om den skall tas bort eller inte ställer du också in i toast's inställningar.

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-12-10 11:51
Ursprungligen av Goflorp:

Kolla efter "Converted items"-mappen i inställningarna.

Om den skall tas bort eller inte ställer du också in i toast's inställningar.

Finns inget i den mappen, varken under kopierings gång eller efteråt. Har ställt in att den inte skulle ta bort något, men det är heltomt. Så någonstans måste den ju ha lagt sig???

Det jag gjort är alltså att jag valt Disc Copy i menyn, ställt in den på några kopior och sedan när den rippat av originalet så säger den till att man ska stoppa in en tom skiva o.s.v..
Men en image-fil måste väl läggas någonstans?? Och jag måste få tag på denna image-fil.. Det ligger ingenting i Converted Items-mappen.. Och den står inställd på att INTE radera några filer.
Hur kan jag ta reda på var dessa filer lägger sig? Jag har sökt i spotlight utan resultat. Vad är filändelserna på dessa tillfälliga disc-copy-filer?

Vore otroligt snällt om någon kan hjälpa till att forska i detta, för jag har kört fast och jag behöver filen!!

Senast redigerat 2007-12-10 12:40
1
Bevaka tråden