Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskjutning i Indesign CS2

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När man köpt Indesign CS2 har inBooklet SE följt med som ett enkelt utskjutningsprogram för utskrift. Den bundlade versionen har varit begränsad men räckt för våra behov.

I och med version 4.04 av Indesign funkar inte längre inBooklet. Quark har köpt programmet och lagt ner versionen för Indesign.

Är det någon som vet ett enkelt och inte allt för dyrt utskjutningsprogram för Indesign som klarar grundläggande utskjutning vid utskrift?

/jonas

Hej Jonas,

Den bundlade inBooklet SE fungerar fortfarande alldeles utmärkt i InDesign CS2 (4.0.4)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-12-01 13:00

Jag bumpar den här tråden och tänker ställa en (säkerligen) dum fråga om någon nu kikar in här på en sån här gammal tråd.

Jag har gjort ett 32-sidigt magasin som skall tryckas i USA. Saken är den att jag normalt sett alltid arbetat i Quark men tänkte nu, för min egen utvecklings skull, använda InDesign. När jag skulle leverera så ville tryckeriet ha det som "spreadsheet". Uppslag tänkte jag och lade sid 32 til vänster om sid 1 och gjorde pdf från InDesign.

Problemet uppstod när tryckeriet skulle ha det utskjutet. Aha, Inbooklet SE tänkte jag, och det verkade ju helt ok efter en diskussion med min kontaktperson på tryckeriet.

Frågan är dock hur man hanterar det om man har bilder som går rakt över två sidor? För när jag använder Inbooklet SE så strular det till det på just de sidorna. Skall man dubbla dem och liksom inte låta dem gå över på motstående sidor? Någon med erfarenhet av sådant här? Jag lämnar normalt sett alltid singel-EPS eller PDF:er...

Mycket tacksam för råd.

Mvh

Thomas

Du ska bara göra tidningen på enkla sidor ej som uppslag, Tryckeriets utskjutningsprogram fixar upplägget, vare sig det gäller falska uppslag eller vanliga dubla sidor.
Får jag fråga hur det kommer sig att du ska trycka din tidsskrift i USA?

1
Bevaka tråden