Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Ignorera" grupp i Adium

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vet inte riktigt hur jag ska formulera sökningen för att hitta svar på mitt problem, så ja testar denhär metoden istället.

Jag har precis installerat Adium, istället för Microsofts original MSN Messenger för Mac och med alla nya funktioner så vaknar gamla nya önskemål om den "ultimata kommunikationsapplikationen". (Hehe, så kan man uttrycka sig!)

Jag har iallafall mina kontakter sorterade i grupper, där en av grupperna har den inte så smickrande etiketten "Skit". För att göra saken kort, jag vill inte ha notifications när någon ur den gruppen kommer online, men jag vill ha det från resten.

Går det ordna? Finns det någon plugin? Har klickat runt litegrann i lite menyer och sådär, men kan inte hitta någonting.

Tack på förhand!

Martin

Har inte provat detta, men det låter som att det borde funka: Gå in i de vanliga inställningarna och ta bort notifiering för alla. Högerklicka sedan på de grupper som du vill ha notifiering på och välj "Visa info" och lägg till notifiering under fliken "Händelser". Ser inte ut som att det går att göra tvärt om, dvs att köra med notifieringar för alla och ta bort för vissa grupper.

tack så hemskt mycket! löste sig ju alla tiders, nu slipper jag meddelanden från pöbeln!

ticktack!

1
Bevaka tråden