Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

inställningar för nätverket

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kör Telias bredband från början trådlöst, men gick tillbaka till att ha en sladd genom lägenheten efter en del krångel. Sedan den återgången öppnas en ruta med tillgängliga nätverk vid uppstart. Den enda som visas där är min grannes då jag som sagt tagit bort min. Jag stör mig lite på det och skulle önska jag slapp den. Efter jag stängt ner den rutan funkar mitt internet som det ska, men jag tänkte fråga er som kan hur jag ändrar inställningarna så jag slipper den rutan. Är det en fråga ni kan hjälpa mig med utan att sätta er vid min dator? Vågar inte riktigt ändra inställningarna för nätverk utan att veta vad jag skall göra. Vore tacksam!

Starta Systeminställningar och klicka på Nätverk. Beroende på vilken version av OS X du kör, så ser det lite olika ut här. Du ska se till att du får en översikt över alla dina nätverksinterface. I ditt fall så har du det trådlösa högst upp i listan, vilket innebär att datorn först kommer att försöka få kontakt med nätet via det trådlösa nätverkskortet, och i andra hand nätverkskortet med kabel.

Du ska alltså se till att ändra på denna prioritetsordning, så att datorn först försöker koppla upp via kabel, och om det inte är tillgängligt så ska den försöka via AirPort (det trådlösa).

ok tack, ja kör Leopard. ethernet, bluetooth, firewire & airport kommer upp i en lista..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-05 18:32

Man kan också stänga AirPort i menyn.

1
Bevaka tråden